دنبال کننده ها

۲۹ شهریور ۱۴۰۲

پر جمعیت ترین شهر جهان

آقا! ماه گذشته جناب پشه لگد مان زده بود!
کم‌مانده بود قبض و برات آخری را بدهیم برویم هیچستان .لابد همانجایی که جوی شیر و عسل و نهرهای پر شراب دارد ! همانجا که هفتاد تا حوری عینهو هلوی پوست کنده به صف ایستاده اند تا ما را بنوازند !همانجا که درختان انجیر و زیتون و خرما دارد ( کاشکی درخت هلو و انگور و انار هم میداشت ). همانجا که چشمه سلسبیل جاری است .
٫( از ابواب هفتگانه جهنم یا همان « دار البوار » ، منجمله هاویه و سعیر و جحیم و سقر و « اشباح و قدیسان کافورینه به کف و شیطان بهتان خورده با کلاه بوقی منگوله دارش» چیزی نمیگوییم می ترسیم سر صبحی زهره ترک بشوید )
ما را بردند بیمارستان. آنجا فرشتگان اینجهانی آمدند و یک عالمه پیزر لای پالان مان گذاشتند و گفتند:هنوز اول عشق است اضطراب مکن ! حالا حالا ها باید بمانی و بخندی و بخندانی ، مخصوصا اینکه از خلیفه هم خط آورده ای!
روزها گر رفت گو رو ، باک نیست
تو بمان ای آنکه چون تو پاک نیست !
حالا حال مان خوب است. پریروز با رفیقان مان رفتیم جای تان خالی از آن ام الخبائث پیلپای ترس محتسب نخورده نوشیدیم حال مان بهتر شد !
ای نور چشم من سخنی هست گوش کن
تا ساغرت پر است بنوشان و نوش کن
حالا که آمده ایم اینجا می بینیم سیصد و هشتاد و چند نفر برای ما دعا کرده اند . برای ما آرزوی سلامتی کرده اند.
خواستیم جواب یکایک شان را بنویسیم . دیدیم از کار و زندگی وامیمانیم . دیدیم اگر پاسخ یکایک شان را بدهیم باید لغتنامه دهخدا را برداریم دنبال کلمه بگردیم .
این است که حالا آمده ایم اینجا زیر درخت بلوط نشسته ایم و داریم بلبل زبانی میفرماییم ( خدا را شکر اینجا درخت نسترن ندارد و گرنه محمد علی میرزایی پیدا میشد سرمان را می برید پوست سرمان را قلفتی میکند تویش کاه میگذاشت میفرستاد برای اعلیحضرت همایونی مظفر الدین شاه قاجار )
پریروز رفتیم دور و بر خانه مان قدمی بزنیم ، دیدیم همسایه های مان یکی یکی میآیند حال و احوال مان را می پرسند . خانم کاتلین همسایه دست راستی مان میگوید : نگران نباش ! خوشحالم که زنده ای . خودم هفته دیگر باید بروم جراحی دارم .
آقای مایکل میگفت : ای آقا ! من خودم دوبار عمل جراحی قلب باز انجام داده ام ، حالا قبراق و سر حالم .
خانم سیلویا میگفت : دوبار کرونا گرفته اما جان به سلامت برده ام !
دیدیم ای آقا ! ما انگار سالم ترین پیران شان هستیم
غرض اینکه خواستیم بگوییم اگر پاسخ یکایک تان را نداده ایم ما را ببخشایید و بیامرزید . ما شما را دوست داریم . بقول پرویز شاپور قلب مان پرجمعیت ترین شهر جهان است .
دیگر اینکه :شما چرا اینقدر خوب و مهربان هستید ای تخم جن ها ؟
تا که انگور شود « می» دو سه سالی بکشد
تو به یک لحظه شدی ناب ترین باده عشق
May be an image of heart and flower
All reactions:
Nasrin Zaravar, Hosein Amirrahmat and 102 others

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر