دنبال کننده ها

۳ تیر ۱۴۰۵

خاقان فغفور و امام نامریی
خاقان فغفور فتحعلیشاه قاجار پس از انعقاد عهد نامه ترکمنچای بسال ۱۸۲۸ میلادی و از دست دادن بخش مهمی از خاک ایران ، فرمان ملوکانه ای صادر فرمودند مبنی بر اینکه بجای سکه رایج آنروز که “خسرو صاحبقران “ بر آن حک شده بود سکه تازه ای ضرب کنند که روی آن نوشته شود “ خسرو کشور ستان!”
لهذا توصیه حکیمانه و ایضا گیله مردانه ما به مقام عظمای ولایت اعلیحضرت همایونی روحی فداه امام نامریی آسید مجتبی شاهنشیخ ممالک محروسه و ولایات و متملکات ایران این است که : حالا که بحر خزر را به روس و پروس و خلیج فارس را به چین و هند و ینگه دنیا بخشیده و خاک ولایات و ایالات کشور را توبره کرده به ممالک همجوار صادر میفرمایند و قشون ظفرنمون و قداره بندان سرفراز اسلام الحمدالله عراق عرب و یمن و سودان و دمشق و حلب و قادسیه و جبل و بیروت را فتح کرده و از جابلقا تا جابلسا بلکه ممالک افریقیه و امریکیه و یوروپیه را تحت لوای اسلام عزیز در آورده و بیرق پر افتخار تشیع سرخ علوی را در ربع مسکون و بر و بحر عالم و همچنین بر جبال هند و نپال و چین و ماچین وایضا بیت الابیض ! به اهتزاز در آورده اند ، به پیروی از خاقان فغفور امر مقرر فرمایند سکه جدیدی بنام نامی آن پادشاه ملائک سپاه ضرب فرموده تا نسل اندر نسل بدانند چه شاهنشاه عدالت گستر جهانگیر کشور گشایی بر این مملکت فرمانفرمایی میفرموده است:
@
قیصر شرابدار تو، چیپال چوب زن
خاقان رکابدار تو، فغفور پرده دار
خداوند تبارک و تعالی به فضل و کرم بی پایان خویش امت سر فراز اسلام و مقام عظمای ولایت را از همه بلایای ارضی و عرضی و ارزی محفوظ فرماید !
و من الله التوفیق !
-———
۱- چیپال : نام پادشاه لاهور بود در زمان سلطان محمود عزنوی
۲- شعر از منوچهری دامغانی است

چه معامله شیرینی

چند سال پیش يک آقای هندی ؛ مقر نخست وزيری آن کشور را به يک آقای بازرگان خوش اشتهای امريکايی فروخت !
يک تاجر امريکايی که آگهی فروش يک ملک وسيع در قلب شهر دهلی نو را روی شبکه اينترنت ديده بود ؛ آنرا به مبلغ 35 ميليون روپيه خريداری کرد .
آقای فروشنده اعلام کرده بود اين ملک دارای آب و برق است و در بيست و چهار ساعت يک لحظه هم آب و برقش قطع نمی شود .
آقای خريدار هالو ؛ پس از پرداخت 35 ميليون روپيه ؛ وقتيکه به هند رفت تا ملک خريداری شده خود را از نزديک ببيند متوجه شد که آن آقای کلاهبردار مقر نخست وزيری هندوستان را به ايشان فروخته است .
اینکه اين آقای هندی چطوری برای مقر نخست وزيری هندوستان سند و قباله و بنچاق درست کرده است خودش داستان ديگری است که باید از آقای راج بپرسم ! این آقای‌راج هم از آن حگه بازهاست
( دخترم به حقه باز میگوید حگه باز ) !
در دوران آن خدا بیامرز در ایران هم یکی از کلاهبرداران معروف بنام مهدی بلیغ پس از کودتای ۲۸ مرداد کاخ دادگستری ایران را به دو بازرگان طماع عرب فروخته بود
این آقای مهدی بلیغ که در سال ۱۳۶۰ بجرم قاچاق هرویین توسط رژیم اسلامی اعدام شد
قوانین مالی و مالیاتی کشور را خوب می‌شناخت کما اینکه برای گریز از عوارض گمرکی برای واردات کفش از ایتالیا، لنگه پای راست را از مرز بازرگان و لنگه پای چپ را از مرز خرمشهر وارد می‌کرد بدون آنکه یکشاهی حق گمرکی بدهد!
یاد حرف های یکی از کنسول های پيشين سفارت امريکا در ترکيه افتادم که میگفت : وقتی ايرانی ها برای دريافت ويزای امريکا به ما مراجعه ميکنند ؛ اگر بگوييم بروید سند مالکيت قصر شاه را بياورید ؛ ميروند ميآورند ؛ و جالب اينجاست که مو هم لای درز سند نمی رود .....
شايد هندی ها سند سازی را از ما ياد گرفته اند ؛ شايد هم ما از آنها ياد گرفته ايم !شاید هم هر دوتای مان از آخوندها
No photo description available.
See insights and ads
12
1
3

نان گران شد


قیمت رسمی نان در تهران و ورامین دو برابر شد
بر اساس نرخ جدید بهای نان لواش از ۱۴۰۰ به ۲۷۰۰ تومان، بربری از ۵۳۰۰ به ده هزار تومان، تافتون از ۲۳۰۰ به ۴۵۰۰ تومان و نان سنگک از ۷۴۰۰ به پانزده هزارو ‌پانصد تومان رسیده است.
در تهران افزایش قیمت‌ها از اول تیر ماه و در ورامین از دوم تیرماه اجرایی شده است.
گفت در قحط نشابور ای عجب
می‌گذشتم گرسنه چل روز و شب
نه شنودم هیچ جا بانگ نماز
نه دری بر هیچ مسجد بود باز
پس بدانستم که «نان » نام خداست
نقطهٔ جمعیت و بنیاد ماست
No photo description available.
See insights and ads
14
2
2