دنبال کننده ها

۹ اردیبهشت ۱۳۹۱

ملایان ....و مدارس جدید

در سال 1319 قمری ؛ مرحوم میرزا محمد علی خان تربیت و سید حسن تقی زاده و بشیر الصنایع تصمیم گرفتند مدرسه ای به سبک و شیوه اروپادر تبریز ایجاد کنند . نام مدرسه را هم " ثریا " گذاشتند .
آنها در مقصودیه تبریز ساختمانی اجاره کردند و حتی تابلوی مدرسه را هم نصب کردند . اما آخوند سید محمد یزدی ؛ معروف به طالب الحق ( که فی الواقع نام طالب الجهل بیشتر برازنده اوست ) در منزل مرحوم فخر الاطباء که چادر زده بودند و مجلس روضه خوانی برگزار بود به منبر رفت و با کلماتی بسیار رکیک از مدارس جدید انتقاد کرد و گفت : " ...ای مردم ؛ سه نفر از سران بابی ها می خواهند مدرسه ای بنام ثریا دایر کنند ؛ هر کس فرزندش را در آنجا بگذارد لامذهب و بی دین است و حق حشر و نشر با مسلمانان را ندارد " .
مردم هم از ترس ملایان فرزندان خود را به آن مدرسه نفرستادند و مدرسه ثریا باز نشده بسته شد .

۶ اردیبهشت ۱۳۹۱

امام زمان معتاد شده !!!


هشدار نشريه صبح صادق سپاه پاسداران: احتمال دارد امام زمان در وقت ظهور، معتاد باشد

نشريه صبح صادق كه نشريه داخلي سپاه پاسداران به شمار ميرود در سرمقاله آخرين شماره خود هشدار داده است كه احتمال دارد امام زمان(عج) در وقت ظهور معتاد باشد و به سبب اعتيادش نتواند رسالتي كه خداوند بر عهده ي او گذاشته است را انجام دهد.
نويسنده ي اين مقاله ادعا كرده بسياري از زائرين چاه جمكران از طبقه ي بيسواد جامعه هستند كه متاسفانه تعداد زيادي از آنان نيز به انواع مواد مخدر معتاد هستند. نويسنده ادامه ميدهد كه اين افراد چون استطاعت مالي ندارند، وقتي براي گرفتن حاجت به چاه جمكران ميروند، عوض انداختن پول در چاه، انواع مواد مخدر را به درون چاه ميريزند كه همين موضوع سبب نگراني شديد علما شده و آنان بيم اين دارند كه امام زمان با مصرف اين مواد افيوني معتاد شده باشند و چه بسا تاخير ظهور ايشان تاكنون نيز به دليل همين وابستگي ایشان به مواد مخدر باشد.
اين نشريه در پايان مي افزايد: جا دارد كه مسئولين امر نظارت و كنترل بيشتري بر روي زائرين داشته باشند تا هيچ موادي به درون چاه انداخته نشود زيرا احتمال دارد در صورتي كه امام زمان معتاد شده باشند؛
سگ و گربه ......


از تفکرات يک سگ :

هی ..... اين خلايقی که من با آنها زندگی می کنم ؛ غذايم ميدهند ؛ دوستم دارند ؛ خانه گرم و زيبايی به من داده اند ؛ خشک و ترم می کنند . اينها " خدا " هستند .


از تفکرات يک گربه :

هی .....اين خلايقی که من با آنها زندگی می کنم ؛ غذايم ميدهند ؛دوستم دارند ؛ خانه گرم و زيبايی به من داده اند ؛ خشک و ترم می کنند . " من " خدا هستم !!

۴ اردیبهشت ۱۳۹۱

چای بدون قند !!!

یکی از روزنامه ها نوشته بود : "پیر زنی جوانی را کشت "
خیلی تعجب کردیم . چون شنیده بودیم جوان ها پیر زن خفه میکنند . شرح خبر را خواندیم :
- پیر زنی به بانک میرود تا پولی پس انداز کند . منتها " پس اندازش " با دیگران فرق داشته است . روبروی باجه خم میشود تا فرمی را بردارد و پر کند . اما خالی میکند ! به عبارت ادبی پرنده ای نوا خوان از پشتش به پرواز در میآید .جوان کارمندی که پشت باجه مشغول صرف چای بود ؛ یکدفعه ؛ میزند زیر خنده ! قند توی گلویش گیر میکند و راه نفس اش را می بندد . خلاصه ؛ عمر و جوانی اش به باد میرود .
بعد از این ماجرا باز هم خیلی از معمرین برای انجام دادن بعضی از کار ها بی هوا خم میشوند و ما هم احتیاطا چای مان را بدون قند میخوریم !!

" عمران صلاحی "

مسئله این است....

مسئله این است :
نعره بر آریم ؟
یا به سکوتی بلند تن بسپاریم ؟
مرگ در آن هست
هست در این نیز
لیک به یکباره آن و زود رس ؛ اما -
این دگری خود به هول و خفت و تدریج .......
اینهمه ادبار و ننگ و نکبت و غم را
نعره بر آریم ؟
یا به سکوتی بلند تن بسپاریم ؟
مسئله این است .

۳ اردیبهشت ۱۳۹۱

من مملکت داری بلد نبودم !!!!


من مملکت داری بلد نبودم ....!!!!( محمد رضا شاه پهلوی )

سلام, هموطنان عزيزم ; خوبيد؟ اوضاع خوبه ؟ شنيدم يارانه ميگيريد ؟ آب و برق هم كه مجاني شد ! راستي گوشت آلان كيلويي چنده ؟ ... شنيدم بعد از رفتن من ديگر در ايران كسي دزدي نكرده ! شنيدم ايران زده تو دهن روسها و ۱۰ درصد درياي خزر را گرفته. واقعا دم...شان گرم‌چه قدرتي.. به مقام آدميت هم كه رسيديد! رئيس جمهور را هم هر ۴ سال خودتان انتخاب ميكنيد؟ دلار از ۷تومن كمتر شده مگه نه؟ آزادي‌هاتون هم که تکميل شده؟ شنيدم ......هيچ گرسنه‌اي نداريد؟ تابستونا و عيدا هم که ميرين مسافرت خارج؟ خدارو شکر حقوق زنها هم با مردان برا بر شده! مدرسه و دانشگاه هم که کلاً رايگان شده و مهمتر از همه فرار مغز‌ها هم ندارين؟ ديگه هزارفاميل با شما کاري نداره و همه تون حقوق مساوي دارين؟ ديگه اونقدر قوي شدين که اجازه نميدين کسي بنزين را دهشاهي گرون کنه؟ راستي ارزش پول ملي تون چقدر زياد شده ؟ شنيدم الان ديگه کسي مشروب نميخوره؟ مواد هم مصرف نميکنه؟ ارتش هم که اونقدر قوي شده که نگو! پر از تيمسارهاي دوره ديده و افراد وطن پرسته! دانشگاه پشت دانشگاه افتتاح ميکنين!اورانيوم هم غني ميکنين! هواپيمايي هما هم که روزبروز بهتر شده! دو سه تا امام به ۱۲ امام اضافه کردين؟
خلاصه ببخشيد ديگه؛ من مملكت داري بلد نبودم!
يا حق!
محمد رضا پهلوي