دنبال کننده ها

مسافرنامه -۱۵-

مسافرنامه«15»
جمعه بیست و یکم آگست 2020
باران میبارد . چه بارانی هم . با قطرات درشت . سرد . دو روز در این شهر مانده ایم . با مرز کانادا بیست مایل فاصله دارد . شهری سبز و زیبا . نامش Bellingham
.میخواهیم برویم شهر بندری Tacoma. سومین شهر بزرگ ایالت واشنگتن . شهری که مرکز نویسندگان و شاعران و نقاشان و فیلمسازان است . دوساعتی باید رانندگی کنیم .
عیال رفته است خرید ! من نشسته ام باران تماشا میکنم . باران تماشا میکنم و اکسیژن ناب قورت میدهم .
فضای شهر یکباره پاییزی شده است . باید لباس گرم تری پوشید . ژاکتی، کلاهی ، شال گردنی ، پالتویی ! و اگر همچنان باران ببارد نقبی به زمستان هم خواهیم زد .
ساعت یازده و نیم بود که راه افتادیم . باران میبارید . بزرگراه شماره پنج را گرفتیم و پیش راندیم . نزدیکی های سیاتل در راه بندان گیر افتادیم . راه بندانی کشدار و خسته کننده . ساعت پنج بعد از ظهر رسیدیم تاکوما. هتلی گرفتیم و نفسی تازه کردیم و رفتیم شام بخوریم .
رفتیم به منطقه ساحلی. منطقه ای موسوم به waterfront
آنجا در کرانه خلیج رستوران هایی ساخته اند و آپارتمان هایی . رستوران ها پایه شان در آب. و جاده پر درخت زیبایی بطول دو مایل این منطقه را به مرکز تجاری شهر - دان تاون- وصل میکند. جاده ای زیبا که می توان در آرامش کامل قدمی زد و دو چرخه ای سوار شد و با خویشتن خویش خلوت کرد و از هوای ناب هم لذت برد . آرامش مطلق.
شام میگوی آرژانتینی خوردیم . که هیچ طعم و مزه میگوی آرژانتینی نداشت .آبجویی نوشیدیم و غروب دل انگیز خورشید را در ساحل دریا تماشا کردیم و آمدیم هتل مان .
شهر« تاکوما » که در سی و دو مایلی جنوب غربی سیاتل قرار دارد یکی از ارزان‌ترین شهرهای ایالت واشنگتن است . این شهر اگرچه در میان دو شهر بزرگ - یعنی پورتلند و سیاتل - قرار گرفته اما هزینه زندگی در آن بسیار پایین است . بعنوان مثال اگر در سیاتل بهای یک آپارتمان دو اتاقه بیش از چهار صد و سی و شش هزاردلار است در تاکوما بهای همان آپارتمان از197 هزار دلار بیشتر نیست.
شهردار این شهر زنی سیاه پوست است بنام «ویکتوریا وود آردز » که در سال 2017 بعنوان شهردار این شهر انتخاب شده و تا سال 2021 در همین مقام خواهد ماند .