دنبال کننده ها

۱۳ خرداد ۱۴۰۲

دعوای گیلکان و مازندرانی ها

ما یک رفیق مازندرانی داریم که مدام در حال جنگ و دعوا و مخاصمه با ماست. ما میگوییم مازندران بخشی از گیلان و تحت فرماندهی ما اهالی محترم دیلمان است او میگوید نه خیر ! ما ببر مازندران هستیم و هیچکس را زهره آن نیست نگاه چپ به مازندران بیندازد . زمانی هم قصد لشکر کشی به دار المرز گیلان را میکند .
او از تهران لوله های شراپنل اش را بسوی ما در سانفرانسیسکو نشانه میگیرد ما هم عساکر همایونی خودمان را به خطه طبرستان میفرستیم که متجاسرین آن سامان را گوشمال دهد
در دعوای اخیر بین گیلکان و شیرازی ها رفیق مازنی ما میخواست جانب شیرازیان را بگیرد اما هیبت و هیئت همایونی ما چنان وحشتی در دلش انداخت که ترجیح داد با همه ایلدرم بیلدرم های اولیه بنشیند و صبر پیش گیرد دنباله کار خویش گیرد!
فلذا مقام همایونی ما برای اینکه این ببر مازنی پیش از این هوس یکه تازی به سرش نزند این یاد داشت را برایش فرستاده است :
عالیجناب آقای ببر مازندران
ابراهیم خان نایب اصطبل خاصه و اصلان خان و ارسلان خان قره داغی عریضه ای به خاکپای همایونی ما نوشته ضمن تقاضای مرحمت و مساعدت مالی ، از مقام منیع همایونی ما خواسته اند اجازت بفرماییم همراه با عساکر قاهره همایونی و فوج ساخلوی علی آباد سفلی به صوب طبرستان لشکر کشی نموده و متجاسرین آن نواحی را گوشمال فرمایند
فلذا بتاریخ شنبه هیجدهم ماه سیچقان ئیل ، اجلاس فوق العاده دارالشورای دولتی در بلده طیبه لاهیجان از بلاد دار السلطنه همایونی در دار المرز گیلان با حضور رییس قورخانه مبارکه، آخور سالار ، چالانچی باشی ، آغا باشی،حاجب الدوله، بیگلر بیگی، تفنگچی آقاسی و ایضا روسای حرمخانه همایونی ، قراول خانه، یساول خانه، زنبورک خانه، ایشیک خانه،و ژنرال قنسول روس و اتازونی و منچوری و دبیر مهام خارجه و آتاشه نظامی دولت قاهره بورکینافاسو تشکیل و ضمن تدارکات عسکریه لازم ، فرمان همایونی ما مورد غور و بررسی قرار گرفت و به عون الهی عساکر قاهره همایونی در اسرع وقت به صوب طبرستان و رویان و تنکابن و گرگان عزیمت خواهد نمود تا آن صفحات را از وجود متجاسران مازنی پاک نمایند . و من الله التوفیق!
May be an image of Lewisia
All reactions:
Farhad Ghasemzadeh, Monty Fatemi and 84 others

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر