دنبال کننده ها

۹ مهر ۱۴۰۱

ما ایران رفتنی نیستیم

داشتیم به حرف های آقای رضا پهلوی گوش میدادیم .دیدیم چقدر به راحتی فرانسه صحبت میکند. قبلا هم صحبتش به زبان انگلیسی را شنیده بودیم .زبان فارسی اش هم از زبان فارسی بسیاری از اجله فضلا و دکاتره ای که در دانشگاه های ایران مقام استادی دارند بهتر است.
با خودمان گفتیم : عجب؟ آدمیزادی که در نوجوانی به خارج از کشور پرتاب شده به این راحتی می تواند فارسی و فرانسه و انگلیسی صحبت کند آنوقت وزیر خارجه مملکت مان دو کلام انگلیسی نمیداند . رییس مجلس مان نمی تواند یک متن ساده را بخواند. رییس جمهورمان به لکوموتیو میگوید لکوموتیر . و مموتی مان که در زمان ریاست جمهوری اش تپه نریده ای باقی نگذاشته بود تازگی ها به صرافت آموختن زبان انگلیسی افتاده و با زبان انگریزی کریسمس و سال نو میلادی را بما جماعتی که نه انگلیسی میدانیم ، نه عربی میدانیم ، نه زبان فرانسوی و اسپانیولی میدانیم و نه زبان فارسی سرمان میشود تبریک و تهنیت میگوید.
آن خدا بیامرز اعلیحضرت رحمتی هم چنان انگلیسی و فرانسوی فرمایشات میفرمود که آدم خیال میکرد توی ناف پاریس یا سانفرانسیسکو به دنیا آمده است .
حالا نگویید این آقای گیله مرد هم سلطنت طلب شده است و میخواهد پیزر لای پالان آقای رضا پهلوی بگذارد تا اگر در ایران دری به تخته ای خورد برود آنجا وزیر و وکیل و وردست اعلیحضرت همایونی بشود !
به خدا به پیر به پیغمبر ما سلطنت طلب نیستیم و اگر آقای رضا پهلوی برود ایران شاه بشود . اگر خانم مریم تابان برود ایران رییس جمهور خلق ها بشود . اگر مرحوم مسعود رجوی برود آنجا ولی فقیه بشود . اگر آقای میر فطروس برود ایران وزیر ارشاد بشود . اگر آقای هالو برود وزیر فرهنگ بشود . اگر آقای سروش برود وزیر علوم و آموزش عالی بشود . اصلا آقا اگر همین آقای باراک اوباما برود ایران رییس جمهور بشود ، گیله مردی که ما باشیم ایران رفتنی نیستیم . چهل سال پیش ما را با اردنگی از ایران بیرون انداختند . ما با خودمان قرار گذاشتیم همینجا در ینگه دنیا ریق رحمت را سر بکشیم و همینجا هم ما بسوزانند و خاکستر مان را بباد بدهند . بنا براین لطفا سر جدتان پست و مقامی برای مان در نظر نگیرید . ما ایران رفتنی نیستیم . آخر پدر آمرزیده ها ! ما سه چهارم عمرمان را در فرنگستان گذرانده ایم ، برویم ایران که چه؟ نه زبان شان حالی مان میشود ، نه دروغ و دغل توی کارمان است . نه از مناسبات اجتماعی شان با خبریم ، نه از قوانین شان سر در میآوریم ، برویم ایران که چه بشود ؟ مگر مرده شورشان مرده است؟
بنا بر این ما ایران رفتنی نیستیم .
بقول لوییزای ما : کمپرنده؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر