دنبال کننده ها

۳ آبان ۱۳۹۹

محض رضای خدا

مادر خدا بیامرزمان همیشه میگفت :
پسر جان ! هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیرد!
البته ما آنوقت ها از این حرف های مادرمان سر در نمیآوردیم و نمیدانستیم این حرف چقدر آب بر میدارد .
یادمان میآید ماه اردیبهشت که می‌شد باغات چای مان یکسره سبز میشدند و باید دستکم سی چهل تا کارگر بیایند و برگ های چای را بچینند و به کارخانه چایسازی آقای پیله ور تحویل بدهیم، اما هر چه به این در و آن در میزدیم نمی توانستیم بیش از ده دوازده تا کارگر پیدا کنیم، لاجرم نیمی از باغات چای مان را به امان خدا رها میکردیم و غصه می خوردیم .
قضیه از این قرار بود که آقایان آمده بودند درست حول و حوش باغات چای مان کارخانه چینی سازی و پارچه بافی و جوراب بافی و نمیدانم کارخانه سازنده کش تنبان ساخته بودند و دیگر کسی حاضر نبود بیاید توی باغات چای زیر آن آفتاب داغ و رطوبت جانفرسا کارگری بکند
به مادرمان میگفتیم : مادر جان ! اینهمه آدم های ریز و درشتی که ماه محرم و ماه صفر و ماه رمضان و نیمه شعبان میآیند روی سفره مان می نشینند و میخورند و آروغ میزنند چرا حالا چهار روز به کمک مان نمی آیند؟
مادرمان با بغضی در گلو میگفت : پسر جان ! هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیرد !
سالها بعد زمانی که مرحوم مغفور آقای معمر قذافی هنوز کیا بیایی داشت یک روز یک خانم بسیار بسیار زیبایی پریشانحال و گریان و گریبان چاک وارد همان هتلی شد که خبرنگاران خارجی آنجا حضورداشتند. ا و در برابر دوربین های تلویزیونی با چشمی گریان نعره بر میکشید که توسط نیروهای امنیتی لیبی مورد تجاوز قرار گرفته است
آقا ! چشم تان روز بد نبیند . فردایش احساسات بشر دوستانه و انسان نوازانه ناتو چنان به جوش آمد که هزاران هزار تن گلوله و خمپاره بر سر لیبی ریختند و تا بیچاره قذافی را به بد ترین وجه ممکن به آن دنیا نفرستادند دست از سرش بر نداشتند.
. بعدها که سیل توپ و تانک و موشک و خمپاره بسوی لیبی سرازیر شد و یک جنگ داخلی تمام عیار همراه با ویرانی و آوارگی و فقر و برادر کشی راه افتاد ما فهمیدیم گربه محض رضای خدا موش نمیگیرد یعنی چه ؟
البته پیش از آن وقتی که آقای امریکا و آقای فرانسه و سرکار علیه عالیه انگلستان سرگرم امام سازی برای مان بودند ما یکبار دیگر به یاد حرف های مادر خدابیامرزمان افتاده بودیم که هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیرد
غرض از این خرده فرمایشات گیله مردانه این است که به آقایان و خانم هایی که به امامزاده آقای ترامپ دخیل بسته اند یاد آوری کنیم که : هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیرد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر