دنبال کننده ها

۱۴ آبان ۱۳۹۷

رضا پهلوی و ما


رضا پهلوی و ما
بخشی از گفتگوی تلویزیونی آقای رضا پهلوی را دیدم . من معمولا در مقولاتی که به سیاست و سیاست ورزی مربوط است دخالتی نمیکنم چون اهلیت و صلاحیت تحلیل رویداد های سیاسی را ندارم.
رضا پهلوی بنظرم مردی آمد که هر چند بسبب دوری چهل و چند ساله از ایران آگاهی چندانی به چند و چون تاریخ گذشته ما ندارد و از واژگان محدود پارسی برای بیان دیدگاه‌های خویش بهره می‌گیرد ، اما چنین بنظر میآید که با پیچیدگی ها و گلوگاهها و بغرنج های سیاست جهانی آشناست .
اینکه اصراری برای بازگشت به تخت و تاج برباد رفته ندارد و اینکه همواره به دیدگاه ها و عقاید دیگران احترام می گذارد یکی دیگر از وجوه مثبتی است که می تواند او را در درون اپوزیسیون پراکنده و بیمار و هذیان گوی امروزی قرار دهد و آنرا به سمت و سوی همبستگی ‌ و عقلانیت بکشاند .
به دو نکته دیگر اشاره کنم و بگذرم :
اینکه در یک گفتگوی جمعی گروهی از طرفداران آقای رضا پهلوی برای او کف بزنند و به احترامش برخیزند هیچ دور از انتظار نیست اما اینکه مردی بنام نیما راشدان بپا خیزد و بدون هیچ پژوهش آماری و جمعیتی ؛ جمعیت ایران را هشتادو پنج میلیون نفر بداند و این جمعیت را منتظران قدوم شاهزاده بخواند، هم دور از انتظار است و هم بیشتر به یک شوخی بیمزه شباهت دارد
نکته دوم اینکه گاو گند چاله دهانانی از گوشه و کنار دنیا بجای نقد دیدگاه‌های رضا پهلوی پیشاپیش او را بر دار تهمت های بیمار گونه خویش آونگ کرده اند تا آنجا که مهره بد نام پیشانی سپید امنیت خانه ولایی -حسین درخشان - از او خواسته است پیش از دخالت در امور سیاسی بیست کیلو از وزن خویش بکاهد !
اگر روزی روزگاری دری به تخته ای خورد و رضا پهلوی خود را نامزد ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس شورای ملی کرد به او رای خواهم داد
میخواهید مرا سلطنت طلب بدانید ؟ بفرمایید

۲ نظر:

Unknown گفت...

موافقم. من هم رای خواهم داد.انتقاد باید به عقاید و نظریات باشد نه به شخص. عقاید شاهزاده منطقی وعملی و عقلانی است.

ناشناس گفت...

اینکه اصراری برای بازگشت به تخت و تاج برباد رفته ندارد و اینکه همواره به دیدگاه ها و عقاید دیگران احترام می گذارد ی...


از همون اول نوشته ات رو بر فریب و دروغ پایه گذاشتی!
اولا که ایشان بنا به قسمی که برای برپایی دم و دستگاه پهلوی خورده و هنوز هم آنرا پس نگرفته, اتفاقا بر بازگشت تاج و تخت پهلوی اصرار دارد! منتهی دستش نمیرسد!

ثانیا این درست که آقای رضا پهلوی, مخالفان سلطنت پهلوی را با ساواک آریامهری تحت تعقیب قرار نمیدهد و آنها را مثل پدرش با داغ و درفش بجرم مخالفت با دیکتاتوری دست نشانده پهلوی مورد "نوازش های آریامهری"!!!! قرار نمیدهد. اما این از سر احترام اش به عقاید دیگران نیست, بلکه از سر ناچاری است! بقول معروف, مثل همان سگی است که از ناتوانی مهربان است! با این اوصاف هر دیکتاتور سرنگون شده ای را میتوان به آرا و عقاید دگر اندیشان, "بردبار" و "متحمل" بحساب آورد!! اتفاقا
ایشان تا آنجایی که از دستش بر میآمده, به افکار عمومی بی اعتنایی و بی احترامی نشان داده! تا آنجا که در مصاحبه با مجله فوکوس آنلاین, عملا برعکس تمام حرفهایی را که در این مدت به افکار عمومی ایرانیان میزده, بر زبان آورده! هم خود را شاه ایران خوانده, هم پیشاپیش دم از علاقه مردم ایران به خودش زده! پس از رو شدن این مصاحبه ادعا کرده که از قول وی دروغ درج کرده اند و بزودی از این بابت از ان مجله به دادگاه شکایت خواهد کرد که تا امروز هم بعد از چندین سال کمترین خبری از ان شکایت مذکور و دادگاه مزبور وجود ندارد!

این بی اعتنایی حیرت آور به حق افکار عمومی برای "دانستن", از طرف کسی که دائما هم برای دموکراسی و پلورالیسم جانماز آب میکشد, ان ضرب المثل معروف را در مورد این دیکتاتور منتظر قدرت و ناتوان بخاطر میاورد که!

گربه مسکین اگر پر داشتی/ تخم گنجشک از زمین برداشتی/

ارسال یک نظر