دنبال کننده ها

۲۰ مهر ۱۳۸۸

حوض کوثر ....و حوران بهشتی....!!!

حضرت آيت الله شهيد عبدالحسين دستغيب ؛ در يکی از کتاب هايش بنام "هزار سئوال " که از طرف سازمان انتشاراتی " ناس " منتشر شده است ؛ در باره حوض کوثر و حوران بهشتی فرمايشاتی ميفرمايند که آدميزاد روی کله مبارکش اسفناج که چه عرض کنم چنار سبز ميشود .
ايشان ميفرمايند : "طول حوض کوثر از صنعا تا بصره است "(انگار اين بنده خدا طول و عرض حوض کوثر را خودشان متر فرموده اند) و به عدد ستارگان آسمان جام در اطرافش ميباشد که بدست حور العين پر ميشود . جام ها مختلف است . بعضی از نقره بهشتی و برخی از بلور است . اين حوض سه قسمت است که از شراب بهشتی و شير و عسل لبريز است . قدر مسلم اين است که اين حوض از عسل شيرين تر و از برف خنک تر است .
حوض کوثر سقايی اش با محمد (ص)و علی (ع) است و هر مومنی از آن خواهد نوشيد . "
روايت است که : خدای تعالی اطراف اين حوض هزار درخت خلق فرموده که هر درختی سيصد و شصت شاخه و برگ دارد و از هر برگی نغمه ای بر ميخيزد که از ديگری شنيده نمی شود . " ( نگاه کنيد به کتاب هزار سئوال -چاپ 1371 -انتشارات ناس - صفحه 47)

و اما بشنويد از حوران بهشتی تا بدانيد حضرت باريتعالی چگونه از بندگان مومن و ببوی خود در بهشت برين پذيرايی ميفرمايد :
حضرت آيت الله دستغيب ميفرمايند :
" حوريان بهشتی بقدری لطيف اند که هفتاد حله می پوشند که هر کدام رنگی ويژه خود دارند . مع الوصف از زير تمام حله ها بدن لطيف اش نمايان است .
در روايتی ديگر اينطور تعبير ميفرمايند که : حوری بهشتی ؛ مغز استخوان ساق پايش نمايان است و کبدش بمنزله آينه ای است که مومن صورت خودش را در آن می بيند . و خلخال پايش به انواع نغمه ها آواز می خواند !! " ( نگاه کنيد به کتاب هزار سئوال - صفحه 86 -)- حالا آن مومن ببويی که می خواهد با چنين حور العينی همبستر بشود اگر زهره ترک نشود لابد بايد زهره شير داشته باشد - بقول شاعر :
گفت حاجی تاج با طوبای زشت
گر تويی طوبا گذشتم از بهشت !

شهيد محراب حضرت آيت الله دستغيب در کتاب " معاد " از پيغمبر اسلام نقل قول ميکند که : هر مومن که شهيد ميشود ؛ در بهشت ؛ قصری انتظارش را ميکشد که در آن هفتاد حجره است و هر حجره ای دارای هفتاد تخت است و بر هر تختی هفتاد فرش گسترانيده اند و بر هر فرشی هفتاد حوری نشسته و انتظار آن شهيد کشته شده در راه اسلام را ميکشد !! "

راستش را بخواهيد ؛ گيله مردی که ما باشيم ؛ از ضرب و تقسيم و حساب و کتاب چيزی سرمان نمی شود ؛ اما يک بنده خدای ديگری که سرش توی حساب و کتاب و رياضيات و اينحرفهاست ؛ نشسته است و چرتکه انداخته است و ميگويد : طبق سخنی که حضرت دستغيب از پيامبر اسلام نقل فرموده اند ؛ در خلد برين ؛ بيش از بيست و چهار ميليون حوری بهشتی فقط در انتظار يک شهيد اسلامی است و اگر قرار باشد اين شهيد اسلام روزی فقط يک ساعت با هر يک از اين حوريان معاشقه و مغازله و معانقه و کار های بی ناموسی داشته باشد ؛ دو هزار و هفتصد و چهل سال طول ميکشد تا نوبت به آخرين حوری برسد !! ( طفلکی اين حوری بهشتی بايد چه صبر ايوبی داشته باشد ) .
همين آقای چرتکه انداز با يک حساب سر انگشتی به اين نتيجه شگفت انگيز رسيده است که : اگر فرمايشات آقای دستغيب درست باشد و مو لای درز آن نرود ؛ مساحت کل فرش هايی که در حجره های بهشتی تنها برای يکی از بندگان مومن و ببوی حضرت باريتعالی گسترده اند ؛ دو ميليون و پنجاه و هشت هزار متر مربع خواهد بود که بايد در کاخی به مساحت دو ميليون و چهار صد و شصت و نه هزار و ششصد متر مربع پهن بشوند و چنين کاخی با يک زير بنای دويست متر در دويست متر ؛ عمارتی ميشود 62 طبقه با ارتفاع 186 متر که پر از حوریان بهشتی برای يک شهيد راه اسلام خواهد بود !!!

از قديم گفته اند : اندر جهان به از " خرد " آموزگار نيست .



۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

جناب گيله مرد
اينها احاديث نبوی و معصومين است نه افاضات شخصی آقای دستغيب. ضمناً قبل از شما اين ايراد به ذهن بعضی اصحاب هم رسيده بوده که تمتع از اينهمه حورالعين چگونه برای مؤمن امکانپذير خواهد شد. که معصوم (ع) مشابه اين جواب را می فرمايند: خداوندی که اين نعمت را به مؤمن عطا می کند، قوه و قدرت بهره مندی از آن را نيز به او می دهد. ضمناً در حديث ديگر داريم که کمترين درجه بهشت از آن مؤمنی است که سرزمين و قصرها و مملکتش به اندازه هزار سال راه پيمودن وسعت دارد. شما اينها را با نعمتهای دنيا مقايسه می کنی و بنظرت عجيب يا محال می آيد در حاليکه خداوند دقيقاً بهمين خاطر دنيا و نعمتهايش را در برابر آخرت در حد اسباب بازی می خواند.
عبد الله خيرخواه

ناشناس گفت...

خدای این برادر خیرخواه بایستی خیلی بیکار باشد که وقتش را حرام و انسانی را که با خیالی میتوان سرگرم کرد را اینقدر جاهای بزرگ عنایت بفرماید تازه اینکه چه کسی شهید حساب میشود را خود مسئله بزرگیست.
خیرخواه عزیز خدایی که شما آنرا آفریده و میپرستید بتی بزرگتر از بتهای جاهلیت است

ناشناس گفت...

پیشنهاد میکنم کتاب گناهان کبیره ایشان را بخوانید مفرح است

ناشناس گفت...

حتما چنین موهبتی برای مومنات شهید پیش بینی نشده والااز مومنه ای شهید پس از تمتع بیست و چهار میلیون غلمان از وی چه خواهد ماند . اگر غیر از اینست انشاالله که آنها که میدانند پاسخ مقتضی معصوم (ع) را برای این معضل متذکر خواهند شد....

ناشناس گفت...

وقتي خداوند متعال در معجزه جاويدان خود قران کريم مي فرمايند :« به سوي مغفره پرودگارتان و بهشتي که مساحت آن زمين و آسمانها است بشتابيد » پس توصيف اينگونه صحنه ها فقط مي تواند گوشه اي از واقعيات باشد ونه تمامي آنها . سوال اينجا است که آيا عدم درک اين توصيفات به معناي عدم وجود آنها است ؟ لطفا به آيه اي که برايتان تلاوت کردم بيشتر تامل بفرمائيد

ناشناس گفت...

وقت خداوند با خلقت حرام نمی شود بلکه هر چه را اراده کند بی معطلی و بدون الگوی قبلی می آفريند. خداوند مانند بعضی آدمهای قالتاق و پشت هم انداز نيست که در دنيا،شما را به کارهای صالح دعوت کند و و عده دهد که در آخرت بهتر از تمامی هر آنچه در دنيا می بينيد و شمارا بسوی خود می کشد به شما عطا خواهد کرد. آنگاه شما را با خيال و خلف وعده سرکار بگذارد.
شهيد کسی است که جانش را در راه خدا و دين خدا قربانی کند همانند حضرت ابراهيم(ع) که عزيزترين کسش را برای خدا قربانی کرد. البته روايتی داريم که مؤمن، شهيد است زيرا هر آن و ساعت در حال قربانی کردن هوسهايش برای جلب رضای خداست.
خدا را ما نيافريده ايم بلکه او ما را آفريده. اگر کمی تحقيق کنی می بينی که اين عالم بدون خالق و هدايتگر بوجود نيامده. مشکل شما اينست که می خواهيد برای راحتی و هوسرانی، منکر وجود او شويد تا در دنيا آسوده و بی مسئوليت باشيد.
عبدالله خيرخواه

ناشناس گفت...

وقتي در روايات واحاديث معصومين عليهم السلام مي خوانيم که دنيا درمقايسه با عالم غيب وبهشتي که خداوند متعال خلق فرموده و وعده داده اند به مانند رحم مادر در مقايسه با جهان لايتناهي مادي است که آنرا هم نمي توانيم بشناسيم و دنيا در مقايسه با آخرت همچون سکه اي افتاده دريک بيابان وسيع است .پس شنيدن اين نعمات تنها مي تواند قسمتي ناچيز از نعماتي باشد که خداوند در قران خويش وعده فرموده اند . پس لطفا به اين حديث امام معصوم عليه السلام دقت بفرمائيد که فرموده اند « الناس اعداء من جهلوا » مردم دشمن کسي ويا چيزي هستند که نسبت به آن شناخت ندارند. پس لطفا بدون شناخت انکار و يا بدتر از آن اين توصيفات را تمخسر نفرمائيد .
درپايان بايد از شخص محترمي که به کتاب شهيد دستغيب مراجعه فرموده اند تشکر کرد که باب گفتگو در اين زمينه را فراهم آورده اند .پس به سهم خودم از آن مراجعه کننده محترم تشکرمي کنم.

ناشناس گفت...

دوستان جریان یارو که به بچه اش می گفت سیگار نکش خوب نیست ولی بزرگ که شدی تریاک بکش اگر زنا بده پس چرااون دنیاثوابه(خردهم چیز خوبیه)

ناشناس گفت...

عقل و خرد اگر خوبه برای همه خوبه!
خداوند همانگونه که در دنيا زنا را حرام کرده، در آخرت هم فقط لذت از طريق ازدواج را بعنوان پاداش مؤمنان قرار داده. «برای آنان همسران پاکيزه ای است و آنان {در بهشت} جاودانه می مانند» (بقره 25)
«و آنان را با حورالعين به عقد ازدواج درآورديم» (طور 20)
نه تنها در بهشت فقط ازدواج هست و زنا نيست، بلکه همسران مؤمنان در معرض ديد هر کسی قرار نمی گيرند همانگونه که در دنيا به غيرت ورزی توصيه شده اند.«حوريان با حيا و چشم از غير شوهر برگرفته در خيمه ها هستند» (الرحمن 72)
«هيچ جن و انسی قبل از آن، آنان را لمس نکرده است» (الرحمن 56)
خداوند زنا و فحشا را هم در دنيا و هم در آخرت، هم در خفا و هم در علن دشمن می دارد.
ناصح خدابنده

ناشناس گفت...

برادر خیرخواه:
1- به استناد حرفهای جنابعالی، بنده و شما نمیتوانیم تشخیص بدهیم کسی شهید است یا نه چون به تعداد انسانهای کره خاکی خدا وجود دارد. در مورد حضرت ابراهیم چه کسی فداکاری کرد ایشان یا فرزندشان؟
2- عزیز من استنادات شما به احادیث است ، آیا این نقل قولها بدون هیچ دستکاری به ما رسیده است؟
3- تفاوت بین خداوندی که ما را آفریده با خدای آفریده ذهن تفاوت عقل است با جهل
4- قرآن میفرماید: فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون الحسنه . آیا به حرفهای بقیه گوش میکنید یا فقط اصرار در باورهای خود دارید؟

فقط تصور کنید که به جای ایران در گوشه ای از چین بدنیا آمده بودید ، آیا باز هم همین حرفها را میزدید؟ آیا باز هم به دنبال گوشت حلال بودید؟ اگر در جایی از هندوستان بدنیا آمده بودید شاید ایرانیان را به خاطر مصرف گوشت وحشی میدانستید.
برادر عزیز در همین دنیای خاکی بسیاری چیزهاست که نیاز بسیار به فکر دارد بی خیال دنیای تعریف شده دیگران

ناشناس گفت...

برادر ناشناس!
من متوجه نشدم از کجای حرفهای من نتيجه گرفتيد که بنده و شما نمیتوانیم تشخیص بدهیم کسی شهید است يا نه؟! هر کسی بر اساس دين خودش ممکن است شهيد و قربانی خدای خودش شود (بالاترين درجه ايثار) حالا مسلمان باشد يا مسيحی يا يهودی. همانگونه که عده ای در رکاب حضرت موسی (ع)و حضرت يوشع (ع)و حضرت داوود(ع) وطالوت و ديگر انبياء و اولياء الهی جهاد کرده و به شهادت رسيدند.اما بحث ما در روايات اسلامی بود و اجر شهيدان از ديدگاه اسلام. ضمناً هرگز بتعداد انسانهای کره خاکی خدا وجود ندارد (حتی خدای تصوری و خيالی برای هر نفر که منظور شماست) از مردم روی زمين 1/5 ميليارد نفر مسلمانند و يک خدای واحد را می پرستند.مسيحيان و يهوديان هم معتقد به خدای خالق و قادر هستند و چند الهه نيستند.
در مورد اعتبار احاديث وضعيت مختلف است. بعضی احاديث ضعيف، بعضی مرسل(بدون ذکر سلسله راويان) برخی حسن(قابل اعتماد) و برخی معتبر، صحيح و يا متواتر هستند که اينها بستگی به چند عامل دارد. اولاً در بين راويان شخص متهم به دروغگويی و جعل وجود نداشته باشد. ثانياً يک حديث با يک مضمون واحد از طريق چند راوی مستقل نقل شده باشد. ثالثاً احاديث با قرآن و برخی ديگر از اصول تناقض نداشته باشد و ... ماحصل کلام اينکه اهل فن هر حديثی را به صرف نوشته شدن در هر کتابی نمی پذيرند و با دقت آن را حلاجی و زير و بالا می کنند.
بنظر بنده "تفاوت بین خداوندی که ما را آفریده با خدای آفریده ذهن" تفاوت عقل است با تخيل . در تخيل، شما نيازی به منطق و استدلال نداريد ولی خدای قابل پرستش آن است که عقل به وجود ش و قدرت و احاطه اش و ديگر صفات کريمه اش گواهی دهد.
من نمی دانم با اعتقاد به قرآن به آن استناد کرديد و يا فقط خواستيد از آن بر عليه من استفاده کنيد. اما من سعی کردم مسلمانی را فقط بعنوان ميراث پدرومادرم حفظ نکنم. بلکه در بسياری از اديان و همينطور در بسياری از فرقه های اسلام تحقيق کردم و سخنانشان را سنجيدم و اکنون عقيده ام برخاسته از شک، تحقيق، مقايسه، استنتاج، انتخاب و آنگاه يقين است. شايد اسلام خوشايندترين دين برای همه نباشد اما قطعاً دين حق است.
عبدالله خيرخواه

ناشناس گفت...

برادر خیرخواه:
1- تشخیص شهید بودن یا نبودن با خداست
2- حدیث باید از نظر عقل سلیم باورپذیر باشد.
3- جهل و تخیل هردو غیرواقعیست ، خدا از هر چیز به من و شما نزدیکتر است.
4- بسیار سفر باید تا پخته شود خامی ، شما چگونه ادعا دارید که در بسیاری از ادیان تحقیق کرده اید؟ پس شما باید به چندین زبان زنده دنیا سخن بگویید، این ادعا بسیار از آنکه فکر میکنید بزرگتر است.

هر آن چیز که به مزاج ما خوش نمی آید الزاما" باطل نیست.

علی

ناشناس گفت...

برادر علی
از صحبتهايتان بر می آيد که شخص منطقی و حتی مذهبی هستيد. برای رفع ابهام چند موردی را که گفتيد مختصراً پاسخ می دهم:
1- اگر تشخيص شهيد بودن فقط با خدا باشد، دست آخر انسان خودش را در معرض مرگ قرار بدهد يا نه؟ شايد جانش را داد و بعد معلوم شد شهيد هم نيست!
خير اينطور نيست. خداوند معيارهايی در اختيار ما گذاشته تا با حجت عقلی، وظيفه خود را و پاداشش را بشناسيم و طبق آن عمل کنيم.
2- مضمون حديث نبايد جزء محالات عقلی باشد اما اين به آن معنی نيست که نبايد جزء عجايب هم باشد. ما اگر به صحت سند حديثی يقين کنيم، هر چند باور آن عادتاً (نه عقلاً) برايمان سخت باشد، آن را می پذيريم چون از منبع داناتر از ما صادر شده است.
3- اگر عقيده داری که خدا از هرچيز به ما نزديکتر است، پس با يکديگر هم عقيده ايم و اختلاف نظری نداريم.
4- هر چند که به چند زبان دنيا آشنايی دارم اما عموماً ترجمه تأييد شده متون دينی يهودی،مسيحی، زرتشتی، بودايی و ... و همينطور عقايد بی خدايان و بی دينان را مطالعه کرده ام
هيچ دينی به اندازه اسلام به عقلانيت و حقيقت و حکمت نزديک نيست و جامعيت و فراگيری هيچ دينی (حتی دين کاملی مانند يهوديت) به پای دين اسلام نمی رسد.
عبدالله خيرخواه

ناشناس گفت...

با معذرت از گیله مرد عزیز

نرود میخ آهنین در سنگ

خیر خواه عزیز آفتاب همیشه پشت ابر نمیماند، شما بر باورهای خود پافشاری میکنید ولی به هر حال حقیقت روزی روشن خواهد شد و تا آنوقت من به عقل ناقص خدادادیم مراجعه میکنم.

علی

ناشناس گفت...

مناظره یک خردمند با یک بیخرد مثل این است که بخواهی با یک چینی به زبان پارسی سخن بگویی و توقع داشته باشی هردو منظور یکدیگر را کاملا متوجه شوید

ارسال یک نظر