دنبال کننده ها

۲ تیر ۱۴۰۳

دزدان سر گردنه

رفتم نزدیکی های خانه ام بنزین بزنم . دود از کله ام بلند شد . گالنی پنج دلار و ۷۹ سنت .
بیست مایل رانندگی کردم . رفتم کاسکو . بنزین گالنی چهار دلار و ۳۹ سنت .
گفتم : ای بابا ! شهر ما عجب دزدانی دارد ؟ صد رحمت به دزدان سر گردنه .
به رادیو گوش میدهم . میگوید
در یکی دو دهه گذشته ، برخی از رهبران جهان بیش ازدوازده تریلیون و یکصد میلیارد دلار از ثروت ملی کشور شان را دزدیده وبه بانک های پاناما ، سویس و ایالات متحده منتقل کرده اند.
سر دسته این دزدان رهبران چین ، روسیه و عربستان سعودی هستند که مجموعا بیش از شش تریلیون دلاراز پول ملت فلکزده شان رادزدیده و برای روز مبادا در بانک های خارجی انبار کرده اند. از دزدان و راهزنان ایرانی چیزی نمیگوید
به خودم میگویم اگر آدمیزاد هزار سال هم عمر بکند چطوری می تواند دوازده تریلیون دلار را خرج کند؟
پرسشی به ذهنم میرسد و می گویم این دوازده تریلیون دلار توی چند هزار کامیون و کشتی و هواپیما و ترن جا میشود؟
یک شاعر مرحوم مغفور نیمه گرسنه در بدری فرموده است:
یک روز خرج مطبخ تو قوت سال ماست
یک سال مردمی کن و یک روز روزه گیر
May be a doodle of wine and text
See insights and ads
All reactions:
Farhad Ghasemzadeh, Mina Siegel and 62 others

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر