دنبال کننده ها

۴ فروردین ۱۴۰۲

سرزمین بی مورچه

داشتم یک مستند تلویزیونی در باره ایسلند تماشا میکردم
دانستم ایسلند تنها کشوری در دنیاست که مورچه ندارد . پشه یا بقول شیرازی ها پشه کوره هم ندارد( نمیدانم مار و افعی و آخوند دارد یا نه ؟ )
از آن کشورهای دنیاست که راه آهن ندارد
ارتش و نیروی نظامی هم ندارد
تا همین چند سال پیش نوشیدن آبجو ممنوع بود
چهل در صد کل اراضی این مملکت از یخ پوشیده شده است
در همین ایسلند در حال حاضر ۲۵ آتشفشان فعال وجود دارد که مدام خرناسه میکشند و گدازه های داغ بیرون میریزند
ایسلند هزار و هشتصد دریاچه و ۲۵۰ رودخانه دارد
ضمنا شب های ایسلند گهگاه بیست و چهار ساعت طول میکشد . سه چهار ماهی هم از خورشید خبری نیست
اگر میخواهید حسرت خوردن میوه های مرغوب بر دل تان نماند از رفتن به ایسلند خودداری کنید چون اساسا میوه خوب و غذای خوب آنجا پیدا نمی شود و مجبورید بجای سیب و انار و انگور، گوشت نهنگ و روده قوچ میل بفرمایید !
اگر در ایسلند بچه دار بشوید نام فرزند شما حتما باید ایسلندی باشد و فقط می توانید نام هایی را از میان یک لیست دوهزار و پانصد نفره انتخاب کنید که مورد تایید دولت باشد
دلم میخواهد بدانم آیا در این گریز ناگزیر هیچ ایرانی به ایسلند کوچیده است؟میخواهم بدانم آیا در ایسلند هم بقالی مشدی حسن و مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه وجود دارد .
دلم میخواهد بدانم آیا در ایسلند هم زعفران خراسان و سوهان قم و کلوچه لاهیجان و برنج دمسیاه رشتی و پیله باقلا و زیتون پرورده و دوغ آبعلی و شنبلیله و کله پاچه و گوشت حلال و ایضا تسبیح و سجاده پیدا میشود ؟
ما ه پیش رفته بودیم مکزیک . دیدیم دو نفر توی آسانسور دارند فارسی صحبت میکنند. لام تا کام حرف نزدیم نکند بفهمند ما ایرانی هستیم ! وقتی از آسانسور آمدیم بیرون گفتیم خدایا خداوندا ! از دست این ایرانی ها به کجا فرار کنیم ؟! آدم اگر به جهنم هم برود آنجا هم ایرانی می بیند ! حالا ترسم این است نکند در ایسلند هم ایرانی پیدا بشود ! عجب گیری افتادیم ها !!
All reaction

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر