دنبال کننده ها

۱۴ دی ۱۳۹۷

مجمع الشیاطین


مجمع الشیاطین
میگوید : می بینی آقا ؟ می بینی چه ملت فلکزده بدبختی هستیم ؟
میگویم : چی شده ؟ چه اتفاقی افتاده که عینهو خاله واق واق سر صبحی دنیا را گذاشته ای روی سرت و قد قد میکنی ؟! چی شده ؟ دست نماز عمو رمضون باطل شده ؟ خدا از قدت بر دارد بگذارد روی عقلت .
میگوید : ببین آقا ! ما یک سلطان را با آنهمه ساخلو و قاپوچی باشی و قلق چی باشی و سالدات و سرعسکر و تفنگچی و زنبورک چی و نوکرک و عجوزک و عالیجاه و والا حضرت و والا گهر و ایلچی و نقاره چی و ساواک و ماواک و اهن و تلپش از مملکت مان بیرون انداختیم ، حالا حکومتی داریم بنام مجمع السلاطین. یعنی یک حکومت حسینقلیخانی که هر شیخک و آخوندکی در گوشه ای از آن مملکت بلازده هم امام است هم سلطان است هم قاضی القضات !
میگویم : انگار درس تاریخ نخوانده ای کاکو !ما کمتر از صد سال چهار تا سلطان را از ایران بیرون کرده ایم ، محمد علی شاه . احمد شاه . رضا شاه . محمد رضا شاه . بد نیست بروی کمی تاریخ بخوانی .
میگوید : آقا ، باز خدا پدر همان سلاطین ماضی را بیامرزد ، حالا با برکات آن انقلاب شکوه مند ! یک سلطان السلاطین داریم که آن بالا بالاها نشسته است و هم شاه است و هم وزیر است و هم صدر اعظم است و هم رهبر است و هم امام است و هم امیر لشکر است و هم زنبورک چی . در ممالک محروسه هم هزار تا سلطان داریم .
سلطان شکر
سلطان قیر
سلطان سکه
سلطان دارو
سلطان تریاک
سلطان چای
سلطان خود رو
سلطان برنج
سلطان کاغذ
سلطان کوفت
سلطان زهر مار
آخر این چه مملکتی است ؟ یعنی ما نباید حتی یک روز یک قطره آب خوش از گلوی مان پایین برود ؟ یعنی این حکومت حکومت مجمع السلاطین است ؟
میگویم : نه داداش ! اسمش حکومت مجمع الشیاطین است . اگر هم دلت خواست می توانی اسمش را بگذاری مجمع الجواکیش !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر