دنبال کننده ها

۲۴ شهریور ۱۴۰۰

ایمیل و ریمیل

« از حرف های حمید جلایی پور »
بعد از جنایت کوی دانشگاه و برای بستن روزنامه نشاط، #مرتضوی از من و شمس الواعظین خودش به مدت شش ساعت در دادگاه بازجویی می‌کرد.
در جریان این بازجویی من را کشید کنار و به من گفت: جلائی‌پور تو برادر شهیدی و جبهه بودی از این شمس الواعظین فاصله بگیر.
گفتم چرا؟ دهنشو آورد در گوشم و گفت: چون «جاسوسه».
گفتم مستند شما چیست؟
گفت: تو خبر نداری!
گفتم مگر چیه؟ دوباره نزدیک گوشم اومد و گفت: ای آدم ساده این شمس «ریمیل» داره!
گفتم ریمیل که وسیله آرایشه خانوم‌ها است چه ربطی به جاسوسی داره؟
گفت: ای آدم ساده و در دام افتاده، «ریمیل» تو کامپیوترش بوده!
به بیان دیگر این قاضی بسته شدن دهها روزنامه و نشریات، فرق بین «ریمیل» و «ایمیل» را نمی‌دانست.
یک ربع طول کشید تا براش توضیح دادم «ایمیل» وسیله جاسوسی نیست و مثل تلفنه که «صدا» را تبادل می کنه، ایمیل هم «نوشته» را از طریق کامپیوترها، تبادل می کنه! و آخر هم نفهمید؟
و یک سال و نیم زندان به شمس الواعظین داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر