دنبال کننده ها

۸ اسفند ۱۳۹۷

فارسی شکر است


نفوذ عاطفی و معنوی زبان پارسی در قلمروی وسیعی از جهان را بهیچوجه نمیتوان نادیده انگاشت
نجف دریابندری مترجم نامدار ایرانی می نویسد 
محبت پاکستانی ها به ایرانی ها برای من هم تکان دهنده بود و هم ناراحت کننده
تکان دهنده از این جهت که محبت شان حقیقت دارد
چرا راه دور برویم ؟ من میخواستم از یک فروشنده دوره گرد چند تکه نیشکر بخرم و او چون شنید من ایرانی هستم به هیچ عنوان حاضر نشد پولش را بگیرد . گفت که من مهمان او هستم . و ناراحت کننده بود از این جهت که میدانستم ما شایسته این محبت نیستیم .....
نجف دریا بندری - مقاله " در عین حال "
****
لیلی گلستان می نویسد :
در فرودگاه کاتماندو اضافه بار داشتم . مامور فرودگاه وقتی پاسپورتم را دید گفت : گلستان ؟
گفتم : بله
گفت : سعدی ؟
گفتم : بله
بلافاصله اضافه بار را بخشید
نقل از : تاریخ شفاهی ادبیات معاصر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر