دنبال کننده ها

۲۵ اسفند ۱۳۹۴

جلب سیاحان ....

در زمان آن خدا بیامرز - که الهی نور به قبرش ببارد - ما یک دم و دستگاه شیک و مامانی داشتیم که یک عالمه آدمهای شیک و مامانی در آن کار میکردند . اسمش بود سازمان جلب سیاحان !
ما هر وقت که از بلوار الیزابت رد میشدیم و چشم مان به آن تابلوی عظیم " جلب سیاحان " می افتاد ؛  تن مان شروع میکرد به لرزیدن و بیاد عدلیه و بقول قدیمی ها " اداره جلیله دعوا خانه " می افتادیم
به خودمان می گفتیم : جناب آقای گیله مرد ! مگر شما سیاح هستید ؟ جهانگرد هستید ؟ تا امروز غیر از دولتمنزل عمه جان تان پای تان را از ولایت تان بیرون گذاشته اید ؟ اصلا میدانید سیاح یعنی چه ؟ چه مرگ تان است ؟ چرا دارید بیخودی میلرزید و کم مانده است سکته ناقص بفرمایید ؟
تا میآمدیم به خودمان دلداری بدهیم دوباره چشم مان می افتاد به آن تابلوی کذایی سنگین رنگین و بمصداق "محنت زده را ز هر طرف سنگ آید " تن مان از نو شروع میکرد به لرزیدن .
گاهی از خودمان می پرسیدیم : جلب سیاحان یعنی چه ؟ یعنی هر جهانگرد فلکزده ای که پایش به ایران میرسد این سازمان عریض و طویل برایش حکم جلب صادر میکند و میفرستدش دوستاق خانه همایونی ؟
ترس مان همه اش این بود که نکند بیایند ما را بگیرند و بعنوان یک سیاح سر بهوا بفرستندتوی هلفدونی ؟
آقا ! ما از هر چه آخوند و شیخ و ملا و آیت الله - چه عظمایش چه غیر عظمایش - و همینطور از هر چه که رنگ و بوی جمهوری نکبتی اسلامی دارد بیزاریم و میخواهیم سر به تن هیچ فقیه و امام و رهبر معظمی نباشد اما همین جمهوری نکبتی اسلامی را بخاطر دو تا کارش ستایش می کنیم :
یکی اش این است که نام این سازمان عریض و طویل جلب سیاحان را به سازمان ایرانگردی و جهانگردی تغییر داده ؛ دیگر اینکه خدا را صد هزار مرتبه شکر دیگر صدای نکره شماعی زاده را از رادیو تلویزیونش پخش نمیکند .!!
میخواهید بما فحش بدهید ؟ بفرمایید !

۲ نظر:

ناشناس گفت...

گيله مرد عزيز خيلی مايلم كه بدانم شما دقيقا چند سالتان بودو كلاس چندم بودید كه از ديدن آن تابلو وحشت ميكرديد ؟!!!
اين داستان شما منو بياد فيلم صمد به مدرسه مياندازد كه معلم كلاس نتوانسته بود آن روز را به مدرسه بيايد و آقای مدير به بچه های كلاس گفت كه برای معلم شما گرفتاری پيش آمده و نتونسته بياد سر كلاس درس ! و جواب صمد اين بود كه يعنی بردنش پاسگاه ؟!!!
منظورم اين است كه پيش آمدن گرفتاری در زمان شاه ميتوانست معنی با قانون درافتادن و محكوم شدن به زندان باشد !!!

ناشناس گفت...

بعضی ها برای اینکه پرواز مستقیم نبوده بروند برای کیم جونگ اون و کاسترو و پوتین ساک بزنند افتاده اند یک جائی که مجبورند برای اوباما ساک بزنند ...

ارسال یک نظر