دنبال کننده ها

۲۴ آبان ۱۳۹۷

معبد خلق

معبد خلق !

این روزها مصادف است با چهلمین سالگرد خودکشی دستجمعی نهصد و هیجده تن از پیروان معبد خلق .
معبد خلق در سال ۱۹۵۰میلادی توسط مردی بنام جیم جونز در ایندیانا بنیاد گذاشته شد .
این معبد در سال ۱۹۶۵ به کالیفرنیا انتقال یافت و پیروان بسیاری یافت . نفوذ این کلیسا چنان بود که بسیاری از مقامات محلی و چهره های سرشناس کالیفرنیا به آن گرویدند و آقای جیم جونز محبوبیت خارق العاده ای یافت .
جیم جونز بعدها از تلفیق آموزه های مارکس ، گاندی و فیدل کاسترو ، اندیشه هاو روش های انقلابی نا متعارفی راپیش گرفت و مجبور شد در سال ۱۹۷۰ معبد خلق را به جزایر گویان منتقل کرده و سعی کند با چنین آموزه هایی - که هیچ رنگ و بوی دینی هم نداشت - بهشتی اینجهانی برای پیروان خود بوجود آورد .
در سال ۱۹۷۸گزارش هایی در برخی از رسانه های امریکا انتشار یافت که نشان از نقض حقوق بشر پیروان این مکتب داشت .
در همین زمان ایالات متحده هیئتی به سرپرستی آقای لئو رایان نماینده کنگره امریکا برای رسیدگی به این امر به گویان فرستاد .این هیئت پس از بازدید از پایگاه اصلی معبد خلق در ناحیه Jonestown قصد بازگشت به امریکا را داشت اما هنگام بازگشت در فرودگاه مورد حمله مردان مسلح قرار گرفت که طی آن آقای لئو رایان و چند تن از خبرنگاران و فیلمبرداران تلویزیون و همچنین گروهی از اعضای این معبد که قصد خروج از پایگاه را داشتند کشته شدند .
جیم جونز سر انجام فرمان یک خودکشی جمعی را صادر کرد و ظاهرا در اعتراض به شرایط غیر انسانی جامعه بشری با خوراندن نوشابه سمی ، نهصد و هیجده تن از آنان را کشت که سیصد و چهار نفرشان کودکان خرد سال بودند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر