دنبال کننده ها

۲۷ بهمن ۱۳۹۳

هر که بیش دارد چشم به کفن درویش دارد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل - یونیسف - میگوید : از هر چهار کودک در کشورهای اروپای شرقی و آسیای مرکزی ؛  یکی از آنها در فقز مطلق بسر می برد و در برخی از فقیر ترین کشورهای آسیای میانه ؛ چهار کودک از هر پنج کودک در فقر زندگی میکنند .
این کودکان در خانواده هایی زندگی میکنند که در آمد روزانه آنها کمتر از دو دلار است و آنان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم ؛ آموزش و پرورش ؛ تغذیه سالم  ؛ و خدمات درمانی محروم هستند .
یونیسف میگوید : یکی از دلایل وجود اینهمه کودکان بی سرپرست در کشورهایی چون بلغارستان ؛ رومانی ؛ روسیه  و سایر کشور های اروپای شرقی که در یتیم خانه ها هستند این است که پدران و مادران آنها توانایی تغذیه و نگهداری شان  را ندارند و آنان را در خیابانها رها میکنند .
در همین حال سازمان ملل میگوید :  دو در صد از مردم جهان بیش از نیمی از ثروت کل دنیا را در اختیار دارند و اگر جمعیت جهان را ده نفر فرض کنیم 99 درصد ثروت کل دنیا در دست یکنفر و یک درصد مابقی در اختیار 9 نفر خواهد بود .
بنابراین انگار آن ضرب المثل ایرانی مصداق عینی پیدا کرده که : هر که بیش دارد چشم به کفن درویش دارد و معلوم میشود که میلیارد ها نفر از بندگان به به گوی حضرت آقای باریتعالی  - که نه در زمین بختی و نه در آسمان تختی دارند  - فی الواقع با سوزن سرگرم چاه کندن اند و دلخوشی شان این است که پس از مرگ شان لابد غرفه ای در طبقات بالای بهشت  با کلی حور و غلمان و سیب و انار و عسل و شراب به آنها خواهند داد  تا داد دل شان را از خوشی هاو لذاتی که در این دنیا از آن محروم بودند بستانند ؛ اما از کجا معلوم که پولداران اینجهانی ؛ غرفه های بهشت آنجهانی را پیشاپیش نخریده باشند و آنچه در آن دنیا نصیب بد بخت بیچاره های ببو خواهد شد دود کباب است نه کباب !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر