دنبال کننده ها

۳ فروردین ۱۳۹۳

چه سگ ها و گربه های خوشبختی ...

مجله تایم در آخرین شماره خود نوشته است که امریکایی ها در سال گذشته  56 میلیارد دلار برای سگ ها و گربه هایشان خرج کرده اند .
وقتی این خبر را خواندم  یاد سگ ها و گربه های ایرانی افتادم که حیوانکی ها برای لقمه نانی چه رنجها که نمیکشند و چه سنگپاره ها که نثارشان نمیشود .
من یک کارمندی دارم که توی هفت آسمان یک ستاره ندارد . این آقای محترم با وجودیکه همیشه خدا هشت شان گروی نه شان است اما در آپارتمان کوچکش از یک مار پذیرایی میکند . 
این مار عظیم الجثه سنگین و رنگین  در یک جعبه شیشه ای شبیه اکواریوم زندگی میکنند و غذای شان هم جوجه زنده و موش زنده است !
این آقای کارمند نیمی از در آمدش را در شکم  این مار عزیز میریزد و گاه اتفاق می افتد که برای ناهار و شام خودش یک پاپاسی ندارد .
خودمانیم ها ! انگار حیوانات هم خوشبخت و بد بخت دارند ..حیوانات امریکایی خوشبخت اند و حیوانات ایرانی بد بخت و فلکزده . درست مثل امت اسلام . خلاف عرض میکنم ؟؟

۱ نظر:

همیشگی‌ گفت...

گیله مرد دوست داشتنی با درود. سال نوی پارسی خجسته باد. و اما آفرین به شما که چنین نکته ی مهمی‌ رو مطرح کردید. کاملا درست هست. من نیز سالها پیش به این مساله پی‌ برده بودم. شاید از همان زمانی‌ که ۹ سال پیش، خودمان یک گربه کوچک را خریدیم و مشغول پذیرایی‌ از آن‌ شدیم. می‌‌دیدم که همسر سابق من، از من نمیپرسید که ناهار چه خورده ای بیرون از خانه، و آیا اصلا خورده ای یا نه، اما حتما زنگ میزد، که فلان غذا را برای گربه بخر، چرا که این مارکی که امروز خریده‌ام را نمی‌خورد. حیوانات هم مثل ما انسان ها، به دارا‌ها و ندار‌ها تقسیم میشوند، به خوشبخت‌ها و سیه بخت ها. اما سوالی‌ برای من همیشه بوده است، که گرایش به حیواناتی بجز گربه و سگ، عجیب بنظر نمیرسد؟. من واقعا تعجب کردم، که کارمند شما، مار در خانه نگه میدارد، آنهم ماری بزرگ و هیولایی!!!. گربه بامزه است، هر چقدر هم که ناز کند، اما هم شیرین است و هم معرفت خود را دارد. اگر بدن انسان درد بکند، می‌‌آید و می‌نشیند، و با میدان مغناطیسی‌ و گرمایی که در بدن خود دارد، درد را آرام مینماید. سگ هم که دیگر به وفاداری و دوستی‌ مشهور است و جای هیچ سخنی نیست. اما این حیوانات دیگری که برخی‌ در خانه (۹۹ درصد در همان امریکا) نگه میدارند، ماجرایش چیست؟. به هر حال، حتما کیفت و حال میبرند از دیدن آنها!. از دیدن مار اژدها نشان. از دیدن سوسمار و کروکودیل. سلامت باشید گیله مرد جان.

ارسال یک نظر