دنبال کننده ها

۵ دی ۱۳۹۲

جنگ ... و دیگر هیچ

سازمان ملل میگوید به شش و نیم میلیارد دلار نیاز دارد تا بتواند به آوارگان جنگ داخلی سوریه کمک کند .
در حال حاضر بیش از دو میلیون و سیصد هزار تن از شهروندان سوریه  در اردوگاههای اردن؛ لبنان ؛ ترکیه و شمال عراق  در وضعیت بسیار دشواری زندگی میکنند .
نمی توان پیش بینی کرد که این جنگها چه وقت بپایان میرسد اما آنچه که قلب هر انسانی را به درد میآورد  وضعیت فلاکت بار هزاران تن از کودکانی است که نمیدانند این جنگها و بمباران ها و آدمکشی ها و آوارگی ها برای چیست .
من خودم در دهه هشتاد در آرژانتین بودم و میدیدم پس از کودتای آقای پینوشه در شیلی و قتل سالوادر آلنده ؛ دهها هزار تن از مردان و زنان و کودکان شیلیایی از ترس جوخه های مرگ به آرژانتین پناه آورده و در چه وضعیت پریشان اسفباری زندگی میکردند .
من حقیقتا به این سخن غزالی باور دارم که : خونخوار تر از نوع بشر جانوری نیست 
امید و آرزویم این است که میهن فلکزده ما بار دیگر در گرداب جنگی خانمانسوز گرفتار نیاید چرا که نه تنها دستاورد های چهار نسل در چشم بر هم زدنی دود خواهد شد و به هوا خواهد رفت بلکه میلیونها نفر از هموطنان ما  راه گریزی به هیچ جا  نخواهند داشت و آوارگی و پناهندگی هم از آنها دریغ خواهد شد 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر