دنبال کننده ها

۳ تیر ۱۳۹۰

صفحه اصلی | اجتماعی | ارزش جان آدمیزاد چقدر است؟!

ارزش جان آدمیزاد چقدر است؟!

توسط
اندازه حروف Decrease font Enlarge font
ارزش جان آدمیزاد چقدر است؟!
امروز عصر در یک راه بندان نفس گیر ؛ گیر افتاده بودم . سه چهار تا ماشین زده بودند به هم و یکی دو تا شان هم کله پا شده بودند ومعلق زنان رفته بودند توی دره . خلاصه اینکه نه راه پس داشتیم و نه راه پیش . حدود یک ساعت توی ماشین نشستیم تا هلیکوپتر و آمبولانس و ماشین آتش نشانی و سیصد و پنجاه تا هم ماشین پلیس از راه رسیدند و اتوبان را از دو طرف بستند و خلایق را مجبور کردند توی ماشین های شان بنشینند و چشم براه باشند.
من توی ماشین به رادیوی محلی گوش میدادم . میگفت که: از سال 1976 تا امروز درکالیفرنیا فقط سیزده نفر اعدام شده اند و هوار آقای گوینده در آمده بود که: شما که این بیچاره ها را اعدام کرده اید از کجا میدانید اینها حتما صد در صد گناهکار بوده اند؟
نکته بسیار جالبی که در این گزارش رادیویی توجهم را جلب کرد این بود که یک کمیسیون وابسته به وزارت دادگستری امریکا مطالعات و پژوهش هایی را در باره مجازات اعدام در امریکا انجام داده و با استناد به اعداد و ارقام موجود اعلام کرده است که دولت امریکا برای اعدام این سیزده جنایتکار مبلغ چهار میلیارد دلار خرج کرده است!! متوجه شدید ؟؟ چهار میلیارد دلار !! و در همین کالیفرنیای خودمان اگر جنایتکاری به اعدام محکوم شود؛ از همان روز اول محاکمه تا روزی که از طریق تزریق ماده کشنده یا سوار صندلی الکتریکی اعدامش کنند - که معمولا بین بیست تا بیست و پنج سال طول میکشد - هر زندانی سیصد میلیون دلار برای دولت امریکا خرج بر میدارد.
لابد آنهایی که در خارج از امریکا زندگی میکنند این اعداد و ارقام به نظرشان عجیب و باور نکردنی میآید و ناباورانه سری می جنبانند و میگویند: مگر میشود که برای یک زندانی قاتل سیصد میلیون دلار خرج کرد؟؟ اما ما که سی سالی است در امریکا هستیم و با قوانین این کشور بیش و کم آشنایی داریم؛ میدانیم که اولا یک زندانی تا پای چوبه دار برود باید ده - دوازده جور محاکمه را پشت سر بگذارد و از وکیلانی استفاده کند که دستمزد های بسیار گزاف شان توسط دولت امریکا پرداخت میشود. دوم اینکه از همان لحظه ای که آدمیزادی به مرگ محکوم میشود تا روزی که باید به پای دار برود؛ دستکم بیست و چند سال طول میکشد و در این بیست و چند سال دولت امریکا موظف است همه خدمات مورد نیاز یک انسان را در اختیار او قرار بدهد . بنا براین تعجبی ندارد اگر برای اعدام سیزده نفر در همین سرزمینی که ما جنایتکار و امپریالیست و شیطان بزرگش می خوانیم چهار میلیارد دلار خرج شده باشد .
حالا پرسشی که ذهنم را بخود مشغول کرده این است که: براستی ارزش جان آدمی چقدر است؟ چگونه است در سر زمینی که سر دمدارانش خودشان را جانشین خدا و نایب پیامبر و برگزیده صاحب الزمان میدانند انسان هایی را تنها بجرم اینکه فریاد آزادیخواهی سر داده اند صد صد و هزار هزار به کشتارگاه میفرستند اما در نقطه ای دیگر از این خاک برای مجازات فلان آدمکش حرفه ای سیصد میلیون دلار خرج اش میکنند؟؟ مگر ارزش جان آدمی در حوزه های مختلف جغرافیایی فرق میکند؟
براستی ارزش جان آدمی چقدر است؟

۸ نظر:

Unknown گفت...

تبریک گیله مرد جان ،می بینم اگر چه دیر، عینک بد بینی و امریکا ستیزی را به کناری گذارده و مطلبی واقع گرایانه و عاری از حب و بغض چپولانه قلمی کردی ! در جامعه ای که فارغ از بار و بند و نگرش مکتبی و ایدولوژیک است ،حرمت و کرامت انسانها پاس گذاشته می شود و انسانها بسان وسیله و مهره ای در خدمت و بردگی هئیت حاکمه و حزب فراگیر به کار گرفته نمی شوند و همه در مقابل قانون محق و متساوی الحقوقند حال چه جانی بالفطره و چه کودکان معصوم و بی دفاع ! نگاه کنید به گرفتاری رئیس بانک جهانی در مقابل یک زن سیاه پوست مهاجر فقیر .آیااصولا در کشورهایی نظیر چین و روسیه و ایران و سوریه و الباقی ممالک استبدادی و جهنم های این جهانی چنین عدالتی امکان پذیر می باشد !

ناشناس گفت...

سوال: وقتی یک نفر جیب بری می کند چه کسی مقصر است؟!

جواب: در هر صورت و در هر حالتی مقصر فردی است که مورد دزدی قرار گرفته است؛ مگر از قدیم نگفته اند که "مالت را محکم بگیر تا دیگران دزد نشوند؟!"

اساساً چرا مسئولین با افرادی که وجوه نقد را بصورت تابلو جابه جا می کنند برخورد نمی کنند؟! به راستی مگر همین افراد نیستند که جوانان پاک این مرز و بوم را وسوسه کرده و آنها را به راه خطا می برند؟!

اصلا با توجه به اختراع کارت های الکترونیک جابه جایی پول به صورت نقد مشکوک نیست؟!

سوال: وقتی یک نفر از دیوار خانه ی کسی بالا می رود چه کسی مقصر است؟!

جواب: در این گونه موارد دو متهم وجود دارد؛ متهم ردیف اول بنا است که اگر او نبود و آن دیوار را نمی خواست به هیچ عنوان کسی از آن بالا نمی رفت و دزد بی گناه هم به زحمت نمی افتاد!

متهم ردیف دوم هم صاحبخانه است! آخر شمایی که مایه دار هستی چرا شب ها درب را باز نگه نمی داری تا دزد بی نوا مثل بچه ی آدم از درب وارد شده و اموالت را غارت کند؟! چرا این بیچاره ها را مجبور می کنی از دیوار خانه ات بالا بروند؟!

سوال: وقتی از ما زورگیری می شود چه کسی مقصر است؟!

جواب: مقصر خود شما هستی که اولا تیپ سوسولی و ایضا مایه داری زده ای و زورگیرها را تحریک کرده ای تا بیایند از تو زورگیری کنند. اگر تو مثل فقرا لباس می پوشیدی عمرا کسی می آمد و از تو زورگیری می کرد؛ پس نتیجه می گیریم تو نه تنها مقصر هستی بلکه باید جواببه انحراف رفتن زورگیر محترم را هم بدهی!

اصلا از تمام این حرف ها گذشته، تو که گردنت نازک است بیجا می کنی توی شهر قدم می زنی و نظر گردن کلفت ها را به خودت جلب می کنی تا بیایند و از تو زورگیری کنند!

سوال: وقتی چند اراذل و اوباش از دیوار باغی بالا بیایند و به چند زن در جلوی دیدگان شوهرانشان تجاوز کنند چه کسی مقصر است؟!

- ای بابا! این سئوال هم پرسیدن دارد؟! با توجه به 3 پاسخ بالایی پاسخ این سوال را خودتان بدهید!

ناشناس گفت...

انتقاد شدید فرمانده سپاه یاسوج از وضعیت دُم اسب مجسمه آریوبرزن!



وی با انتقاد از نصب تندیس آریو برزن در یکی از میادین یاسوج و حذف نام شهیدان از برخی خیابان‌ها تصریح کرد: امروز دم اسب آریو برزن را مشرف بر تمثال مبارک شهیدان کرده‌اند که ضروری است دادستان کهگیلویه و بویراحمد دستور تخریب آن را بدهد.
آفتاب: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از ترویج مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی گفت: گروه انحرافی و فتنه‌گران دو لبه یک قیچی هستند، گفت: این دو گروه دنباله‌رو سازمان منافقین و دشمنان قسم خورده ملت هستند که امروز در صدد حذف ارزش‌های اسلامی در کشور منتسب به شهیدان می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عوض شهابی‌فر صبح امروز در کنگره سرداران و 600 شهید شهرستان بویراحمد که در محل گلزار شهدای شهر یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که توطئه فتنه‌گران، منحرفین و استکبار جهانی را خنثی می‌کند خون شهیدان است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:‌ شهیدان ناظر بر همه کارها و اعمال هستند و باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا روح آنها از ما شاد شود.

وی با بیان اینکه گروه انحرافی و فتنه‌گران دو لبه یک قیچی هستند، گفت: این دو گروه دنباله‌رو سازمان منافقین و دشمنان قسم خورده ملت هستند که امروز در صدد حذف ارزش‌های اسلامی در کشور منتسب به شهیدان می‌باشند.

شهابی‌فر افزود: منحرفین امروز به نام مکتب ایرانی با برپا کردن برنامه‌های رقص و مجالس آوازه‌خوانی در صدد حذف مکتب پویای اسلامی و جایگزین کردن مکاتب انحرافی هستند.

وی با انتقاد از نصب تندیس آریو برزن در یکی از میادین یاسوج و حذف نام شهیدان از برخی خیابان‌ها تصریح کرد: امروز دم اسب آریو برزن را مشرف بر تمثال مبارک شهیدان کرده‌اند که ضروری است دادستان کهگیلویه و بویراحمد دستور تخریب آن را بدهد.

وی با انتقاد شدید از برخی از مسئولان استان اظهار داشت: میلیاردها تومان در این استان از گذشته تاکنون برای ساختن طرح‌های مختلف خرج شده در حالیکه یک ریال برای شهیدان و زنده ‌نگه ‌داشتن یاد آنها خرج نمی‌شود که این خود مصیبتی بزرگ است.

این فرمانده ارشد سپاه ابراز داشت: تا دست ما به ولایت وصل است شکستی برای انقلاب متصور نمی‌شود و این منحرفینی که به خاطر پست و مسئولیت برای سرنگونی دولت انقلابی به جادو و جنبل متوسل می‌شوند باید بدانند که آرزویشان را به گور خواهند برد.

ناشناس گفت...

آبروريزي آفاي وزير



مهندس علی آبادی که از قوم و خویشان احمدی نژاد است و به تازگی به اصطلاح سرپرست شرکت نفت شده است ( البته برای احمدی نژاد او همچون دستمالی می ماند که می توان در هر سوراخی تپاند) در نخستین سفرش به سازمان اوپک خواسته است که انگلیسی سخنرانی کند، اما از آنجا که همۀ دارودستۀ احمدی نژاد از نخبگان تراز اول جامعه هستند و همۀ دانش ها را مثل بلبل بلدند متن سخنرانی علی آبادی (به زبان انگلیسی) را برای او روی یک کاغذ نوشتند و به دستش دادند تا مبادا اشتباهی رخ دهد. اما جالب اینکه کسانی که فیلم سخنرانی این آقا را دیدند متوجه نکتۀ بسیار بسیار بسیار جالبی شدند و آن اینکه این آقا متن انگلیسی را از راست به چپ می خواند نه از چپ به راست. سر انجام کاشف به عمل آمد که متن انگلیسی سخنرانی این آقا را به فارسی برایش نوشته اند.

ناشناس گفت...

علی‌ اصغر پرهیزکار (عضو بازداشتی باند مشايی) کیست؟
ایمیل یکی از خوانندگان: علی‌ اصغر پرهیزکار مدیر عامل منطقه آزاد اروند که هفته پیش بازداشت شد ، راننده سرویس کارکنان سازمان میراث فرهنگی‌ و گردشگری بود که پس از مدتی‌ به خاطر خدمات شایانی نظیر آدم فروشی، با توصیه نزدیکان مورد عنایت حمید بقایی قرار گرفت و راننده شخصی‌ وی شد. پست بعدی وی مدیریت عامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی بود .

تصمیم به انتصاب وی به سمت مدیریت عامل منطقه آزاد اروند با مشکل مدارک تحصیلی‌ وی مواجه شدند و برای ایشان سفارش فوری یک فقره دیپلم فنی‌ دادند که نیازی به شرکت در کلاس و برگزاری امتحانی نداشت. پس از وصول دیپلم با پست سریع، حکم مدیریت عاملی ایشان صادر و یکی‌ دیگر از گلوگاه‌های پر درامد مرزی کشور به تیول باند احمدی‌نژاد در آمد.

ناشناس گفت...

تهدید احمدی نژاد به شكستن سكوت در صورت تداوم دستگیری ها !!!

مموتی جان، دقیقا چی‌ رو می‌خوای در مورد باند خامنه‌ای با مردم در میون بذاری که خودت درش شریک جرم نباشی ‌؟ تقلب در انتخابات به نفع تو؟ صدور دستور سرکوب مردم معترض به این تقلب با تایید شورای امنیت ملی‌ که رئیسش خودت باشی‌؟ دزدی‌های میلیاردی بادمجون دورقاب چین‌های خامنه ای همزمان با دزدی‌های میلیاردی بادمجون دور قاب چین‌های خودت؟ قرار داد‌های خفّت بار اقتصادی با چینی‌ها و روس‌ها و حراج منافع و منابع ملی‌ با دلالی خودت و وزیران دزد و متقلبت؟ فقط فراموش نکن که خودت به عنوان رئیس شورای امنیت ملی‌، رئیس دولت منصوب خامنه‌ای و کسی‌ که از همه “افکارش به خامنه ای نزدیکتره” در تک تک این فجایع شریک جرم هستی‌ و همراه با خامنه‌ای و دیگر شرکأ در آینده‌ای نه چندان دور باید در دادگاه ملت پاسخگوی تمام این خیانت‌ها و جنایت ها باشین..

ناشناس گفت...

راج کاپور، سفیر کشور هندوستان در کشورمان دیروز در کاخ ریاست جمهوری با دکتر احمدی نژاد دیدار و مراتب تشکر رئیس جمهور این کشور بابت از سرگیری صادرات نفت به کشور متبوعش را اعلام نمود.

راج کاپور در این دیدار، نشان «هالو کومار» را به نیابت از سوی رئیس جمهور هند به دکتر احمدی نژاد اعطا کرد. گفتنی است نشان هالو کومار، بالاترین و باارزش ترین نشان کشور هند به شمار میرود که تاکنون فقط به تعداد انگشت شماری از سران کشورها اعطا شده است

ناشناس گفت...

http://www.digarban.com/node/1554

بزودی در روزنامه های دولتی !

انا لله وانا اليه راجعون !

ترور ناجوانمردانه فرزند راستين ايران ! و اسلام عريز جناب آقای احمدی نژاد رئيس جمهور منتخب و محبوب !!! ايران بدست عناصر خود فروخته ( بخوانيد سپاه پاسداران ذوب شده در ولايت فقيه ) را به تك تك اقوام و خويشان دزد و غارتگر سرمايه های ملت ايران تسليت گفته و آرزوی صبر و تحمل برای آنان را ازصميم قلب از درگاه خداوند متعال خواستاريم !!!

ارسال یک نظر