دنبال کننده ها

۵ فروردین ۱۳۹۰

چیز هایی که با هیچ زلزله ای نمی لرزند .....






وقتی توفان کاترینا به نیواورلئان رسید و سدها شکست، مردم آمریکا آن آمریکای دیگر را کشف کردند. آمریکایی که هالیوود درباره اش فیلمی نمی سازد و به تمیزی بورلی هیلز نیست. مردم دیدند که آدمهایی که مامور حفظ نظم و قانون هستند خودشان در حال بار زدن اجناس فروشگاهها هستند. پلیس نمی توانست جلوی غارت را بگیرد چون کم نبودند ماموران پلیسی که به غارت مشغول بودند. واقعیت آمریکا ربطی به تصویری که از خودش داشت نداشت. یادم است همکار تگزاسیم بعد از دیدن مردمی که روی سقف خانه هایشان گیر افتاده بودند گفت: We look like developing world! کشف جالبی بود.
حالا یک زلزله نه ریشتری ژاپن را لرزانده است. شدت و قدرت زلزله آنقدر زیاد بوده است که باعث شده است سرعت گردش زمین به دور خودش تغییر کند و سونامی آن تا آنور اقیانوس آرام و ساحل کالیفرنیا برود. راکتورهای اتمی فوکوشیما می توانند چرنوبیل و هیروشیمای دیگری خلق کنند. و مردم ژاپن در حال …. در حال زندگی کردن هستند. گزارشگر رادیوی ان پی آر با زن میانسالی صحبت کرد که با آرامش در حال جدا کردن کاغذ و پلاستیک در میان زباله های پناهگاهش بود تا برای بازیافت بفرستند. معلمی به خبرنگار گفت که عمری به تدریس در شهر مشغول بوده است و حالا نگران دانش آموزان سابقش هست که در میان گمشدگان هستند. دنیا در حال تحسین آرامش و متانت مردم ژاپن است. و همه دارند می پرسند چرا ژاپنیها مغازه ها را غارت نمی کنند.
. جک کافتری در وبلاگش این سوال را پرسیده است. و جوابها جالب هستند! گرگ از آرکانزاس، ناتاشا از ونکور، کن از نیوجرسی و بیز از پنسلوانیا و خیلیهای دیگر فقط یک جواب دارند:
<< حس غرور ملی و شرافت فردی..>>
خوب است ملتی بتواند به مردم جهان نشان دهد که چیزهایی دارد که در هیچ زلزله ای نمی لرزند حتی اگر زلزله نه ریشتر باشد.
--------------------

منبع ؟ بوسیله ایمیل دریافت شد

۵ نظر:

ناشناس گفت...

رتبه هاي جالب جمهوري اسلامي در جهان!

رتبه‌هاي زيباي جمهوري اسلامي، بعد از 30 سال حكومت بر مبناي اسلام فقهي.
رتبه هاي بالاي جدول:
خودكشي زنان : رتبه سوم جهان
اعدام: رتبهٔ دوم جهان بعد از چين و به نسبت جمعيت رتبه اول
آمار مهاجرت نخبگان از ميان 91 كشور : رتبه اول جهان
خطرناك ترين كشور براي وبلاگ نويسان : رتبه سوم جهان
آزادي مطبوعات : رتبه ۱۷۲ از ۱۷۵كشور
رتبه ۱۶۸در زمينه فساد دولتي
رتبه 88 از نظر شاخص توسعه انساني
ارزش گذرنامه ايراني در قعر جدول جهاني اعتبار
رتبه ۱۲۳ جهاني در تامين سلامت مردم
رتبه 219 نرخ تورم در ميان 225 كشور،
ايران بالاتر از آنگولا در «انتهاي جدول» جاذبه هاي تجاري
رتبه جهاني 101 سهم زنان ايران در مديريت ميان 120 كشور
رتبه 144 فضاي كسب و كار جهان
رتبه 186 در سرعت اينترنت
ايران رتبه 172 از ميان 176كشور را براي آزادي رسانه كسب كرد .
و….
ريال ايران سومين پول بي ارزش جهان!
پس…
یه کف مرتب بزنیم به افتخار خودمون!!!
آره دیگه خامنه ای درست میگه!ما واقعآ ژاپن جهان اسلام هستیم

ناشناس گفت...

وقتی خبر رکوردشکنی اخراجی ها و از همه بدتر خبر ایجاد سانس اضافی در ساعت یک و نیم بامداد برای تماشای فیلمی که جنبش اعتراضی مردم را به تمسخر و استهزاء گرفت را شنیدم و اینکه تعدادی از مردم برای دیدن این فیلم ساعت ها صف کشیدند و برای اینکه معطل نشوند و کارشون به فردا نکشه درخواست ایجاد سانس اضافی کردن در اوج تاسف و تاثر از وضع موجود تنها مطلبی که پیدا کردم که میتوانست اندر احوالات این مردم بی تفاوت باشد این حکایت بود :
یک روز پادشاهی با کمبود نقدینگی در دربار دچار شد. با وزیر مشورت کرد، وزیر گفت از هر کسی که از دروازه شهر می گذرد ۵ سکه بگیریم درست می شود. پادشاه برآشفت و مخالفت کرد که مردم در تنگدستی هستند وشورش می کنند اما وزیر تمام مسئولیت را بر عهده گرفت. سکه را از مردم گرفتند و کسی صدایش در نیامد.این ۵ سکه شد ۱۰ سکه ولی اتفاقی نیفتاد.شد ۲۰ - ۳۰ - ۵۰ سکه باز هم اتفاقی نیفتاد.
پادشاه که از اعتراض مردم هراسان بود دلیل رو از وزیر پرسید و وزیر گفت این مردم مبتلا به مرض بی تفاوتی هستند و ادامه داد اگر میخواهید مطمئن شوید که راست میگویم اجازه بدهید به کسانی که از دروازه شهر عبور می کنند و ۵۰ سکه می پردازند تجاوز هم بکنیم
پادشاه برآشفت ولی از آنجایی که کمی به وزیر اطمینان پیدا کرده بود موافقت کرد.
پس از چندی پیرمردی برای اعتراض نزد پادشاه آمد و پادشاه نگران از اینکه صدای اعتراض مردم درآمده و یکی به نمایندگی از معترضین نزد وی برای اعتراض آمده است. پادشاه به او امان داد. پیرمرد گفت : عالیجناب تقاضایی دارم ، و آن این است که لطف بفرمایید تعداد کسانی رو که تجاوز می کنند زیاد کنید تا ما اینقدر در دروازه شهر معطل نشویم.
دزدین رای و کودتای انتخاباتی و انتصاب احمدی نژاد به سمت ریاست جمهوری (5 سکه) ، سرکوب ،کشتار شکنجه و بازداشت معترضین ده ،بیست،سی و پنجاه سکه، و حالا فیلم اخراجی ها و تجاوز به ماتحت مردم با تمسخر و استهزاء آنان (تجاوز در دروازه شهر) و درخواست سکانس اضافی برای تماشای فیلم(ماجرای اعتراض پیرمرد)
......

ناشناس گفت...

کعبه همین جاست کجا می رویم؟!

دل خوش از آنيم که حج ميرويم / غافل از آنيم که کج ميرويم
کعبه به ديدار خدا ميرويم / او که همينجاست کجا ميرويم
حج بخدا جز به دل پاک نيست / شستن غم از دل غمناک نيست
صبح به صبح در پي مکر و فريب / شب همه شب گريه و امن يجيب

طبق آمار بانک جهاني در سال 2010 درآمد کشور عربستان از توريسم يا به زبان ساده از دکان زيارت مسلمين خانه کعبه معادل مبلغ 29,865,000,000 دلار يا قريب سي ميليارد دلار بوده است.
زائرين ايراني که بصورت تمتع ويا عمره در همان سال به مکه رفته اند 1,937,000 نفر بوده اند که مجموعا مبلغ 4,879,000,000 دلار يا بعبارتي قريب به مبلغ پنج ميليارد دلاردرآمد تقديم اقتصاد پادشاهان عربستان کرده اند و در ميان تمام کشورهاي اسلامي مقام اول را به خود اختصاص داده اند.

نظر باينکه هواپيمائي جمهوري اسلامي قدرت جابجائي اينهمه زائر را نداشته است شرکت هواپيمائي عربستان قريب به 54 درصد از زائران ايراني را به خود اختصاص داده است… طبق گزارش مقامات ديپلماتيک ايران در سال 2008 ماموران کشور عربستان بدترين و توهين آميز ترين رفتار را با زوار ايراني داشته اند و ايران از لحاظ توهين ماموران عربستان مقام اول را به خود اختصاص داده است. علماي عربستان در همان سال فتوي صادر کرده اند که ايرانيان شيعه کافر هستند.طبق يک گزارش ديپلماتيک ديگر زائران ايراني ناخواسته ترين و منفورترين خارجي ها در عربستان محسوب مي شده اند.
با يک حساب سرانگشتي بوسيله پولي که ايرانيان سالانه به عربستان تقديم مي کنند
مي توان تعداد 170,000 مسکن روستائي احداث کرد… يا ميتوان 714,286 فرصت شغلي کشاورزي يا 200,000 فرصت شغلي صنعتي براي جوانان ايجاد کرد.
يا ميتوان10,000,000,000 متر مربع ساختمان مدرسه و ورزشي در کشور ايجاد کرد
ويا ميتوان با پول دوسال حجاج يک پالايشگاه سوپر مدرن با ظرفيت 75,000 بشکه احداث کرد ويا با پول پنج سال حجاج ميتوان ايران را به صادر کننده بنزين مبدل ساخت و ديگر براي واردات بنزين محتاج اعراب نبود… اما افسوس که با پول حجاج ايراني قمارخانه هاي فرانسه توسط شاهزادگان عربستان که انحصار دکان حج را در اختيار دارند آباد ميشود… و تا رسيدن ايرانيان مسلمان به مرحله فکرکردن در بهتر هزينه کردن پول براي نزديکي به خدا راه بسيار درازي در پيش است.

عبدل کس خرنه گفت...

زلزله 9ریشتری که نه ،بگو نیم ریشتری بیاد مردمسلمان میره زیر زنش میخوابه وندا سر میدهد که گهی زین به پشت وگهی پشت به زین.از خانه فرار کرده وبه اولین سوپرمارکت که میرسیم میریم 40تاساندیس وکالباس حتی گوشت خوک را ملا میدزد وحکم میته را صادر میکند.
اصلاً پدر جان بدان وآگاه باش که هرجا ملا رفت قحطی و سوزاک وسفلیس فراوان میشود. بازهم ناسپاسی کنید وبگید ملا با خودش نعمت نمیاره

ناشناس گفت...

لطفا از واژه جدید برای حکومت مستقر در ایران استفاده کنید.

واژه جدید: جمهوری اسلام ایرانی‌

واژه جدید انگلیسی‌:


Iranian Islamic republic

با تشکر

ارسال یک نظر