دنبال کننده ها

۳۱ فروردین ۱۳۸۸

آزرده کرد کژدم غربت جگر مرا

امروز ؛ خواهر زنم را بعد از بيست و پنج سال ديدم .
وقتيکه من ايران را ترک ميکردم ؛ او دخترکی ده - دوازده ساله بود ؛ حالا يک بچه سيزده - چهارده ساله دارد .

توی فروشگاهم پای صندوق ايستاده بودم و داشتم با خلايق سر و کله ميزدم که خانمی خودش را به پای صندوق رساند و يک پاکت پسته جلوی من گذاشت و بمن خيره شد .
من سلامی کردم و گفتم : قيمتش ميشود پنج دلار و 99 سنت .
خانم نگاهی به من کرد و چيزی نگفت .

پرسيدم : بنظر شما قيمتش بالاست ؟؟
لبخندی زد و به زبان فارسی گفت : مرا نمی شناسی ؟؟

گفتم : متاسفانه خير .
قهقهه خنده را سر داد و گفت : لاکردار ! من خواهر زن ات هستم .


بقول ابوالفضل بيهقی از دست و پای بمردم ..

می بينيد غربت و آوارگی چه بر سر آدمی ميآورد ؟؟

بقول ناصر خسرو قباديانی: آزرده کرد کژدم غربت جگر مرا ....

۱ نظر:

گیله مرد گفت...

سلام همین که به یاد ایرانید حائض اهمیت است و جای تغدیر دارد من برای شما یه شعر از پزمان بختیاری در باره ایران و یه شعر از خودم درباره گیلان عزیز برای شما میگذارم


اگرایران به جزویران سرا نیست من این ویران سرارا دوست دارم
اگر تاریخ ما افسانه رنگ است من این افسانه ها را دوست دارم
نوای نای ما گر جان گدازاست من این نای و نوا را دوست دارم
اگر آب و هوای اش دلنشین نیست من این آب و هوا را دوست دارم
به شوق خار صحراهای خشک اش من این فرسوده پا را دوست دارم
من این دلکش زمین را می پرستم من این روشن سما را دوست دار
حسین پژمان ( پژمان بختیاری )


یه شعر گیلکی هم از من بخوانید


ویریزیدای گیله مردان که بهاران بامو
بجاران در آب پور ترا باران بامو

کشکرک داد کونه ادرختان جور
چیچینی زای بوکوده زوزه شالان بامو

اقاجان داس اوسادی امه هیمه نخاییم
پنجره واز بوکون گرمی به گیلان بامو

میدان سر گیله مردان کشتی گیفتاندریدی
امی کشتی گیران زور ز یزدان بامو

هاجی ویشه صدای یا قاسم آباد جور
ابیرَ بوسته مرا غم دل شادان بامو


انزلی چی چیکونه ماهی گیره یا چاکونه
لاجونان چای واچینید شمه دوران بامو

این هم ادرس سایتی که اشعارم رو توش میگذارم

http://www.shereno.com/members/afm.php

ارسال یک نظر