دنبال کننده ها

۳۰ بهمن ۱۳۹۸


خائن
آنجا ، روی صندلی اش لم داده است و با خشم و خروش به مردی که از بازجویی ها و شکنجه هایش میگوید می توپد که : شما خائن بودید آقا ! شما وطن فروش بودید آقا!باید همه تان را تیر باران میکردند ! نباید از زیر چنگ ساواک زنده بیرون میآمدید! ساواک بیش از اندازه دموکرات بود آقا ! این شما و امثال شما بودید که ما را به این روز انداختید ! شما وطن فروش بودید آقا ! میفهمی؟ وطن فروش!
مردی که از رنجها و شکنجه هایش میگوید نویسنده و کارگردان و بازیگر تئاتر است. نه چپ بوده است نه راست ! نه توده ای بوده است نه فدایی و نه مجاهد . چریک هم نبوده است . نمایشنامه ای از گوگول را ترجمه و کارگردانی کرده و پیش از اجرا دستگیر و به دوازده سال زندان محکوم شده است
حالا این آقای وطن پرست آنجا روی صندلی اش لم داده است و به او می توپد که : شما خائن بوده اید آقا ! شما وطن فروش بوده اید آقا !
یادم میآید چند سال پیش بمناسبت نوروز پیام کوتاه شادباشی در صفحه ام گذاشتم و برای همگان نیکروزی و شادکامی آرزو کردم
یکی از هموطنان زیر پیامم نوشته بود مرتیکه خائن وطن فروش ! ترا چیکار به نوروز؟و من مانده بودم حیران که خدایا کدام قسمت خاک میهنم را فروخته ام که حالا خودم چهار وجب خاک وطنم از آن من نیست تا لاشه ام را آنجا دفن کنند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر