دنبال کننده ها

۲۶ مهر ۱۳۹۱

شاهی که میخواست نخست وزیر شود !!



در سال های پیش از کودتای 28 مرداد ؛ شاه سعی داشت علاوه بر وظایف سلطنت که بیشتر تشریفاتی بود ؛ نقشی فعال داشته باشد که بعد ها این عمل با وظایف و اختیارات دولت تعارض پیدا میکرد . در نتیجه اعضای جبهه ملی کوشش داشتند شاه را در چارچوب قانون اساسی مشروطیت به سلطنت وا داشته و او را از دخالت در امور دولت باز دارند . در همین زمینه حایری زاده طی یکی از نطق های خود در مجلس حرف بسیار جالبی زد . او گفت : " تعجب من این است که وقتی سر دار سپه نخست وزیر بود تلاش میکرد شاه بشود . نمیدانم چرا محمد رضا شاه پهلوی که شاه است و طبق قانون اساسی وظایفش مشخص شده است ؛ سعی دارد نخست وزیر بشود و همه کار های نخست وزیری را انجام دهد" .

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
من همیشه مطالب شما رو دنبال میکنم. واقعا مطالب جالبی میزارید
با اجازه تون من توی شبکه های اجتماعی مطرحشون میکنم.
خوشحال میشم بیشتر باهم آشا بشیم

ارسال یک نظر