دنبال کننده ها

۱۴ شهریور ۱۳۸۹

سبز خیابانی.....و سبز شهروندی ....

سبز

ف

بيست‌ودوم بهمن سال گذشته فاز خياباني جنبش تمام شد. «سبز خياباني» رفت، زنده‌باد «سبز شهروندي». ف
سبز شهروندي است که جعفر پناهي را آزاد مي‌کند، علي کريمي را به تيم برمي‌گرداند. به افتخاري يادآوري مي‌کند صدايش عزيزتر از ناله‌هاي مادران داغدار نيست. همين سبز است که حكومت از ترس آن براي بيش از يک سال فيسبوک و توئيتر و يوتيوب را فيلتر نگه داشته است، و از يک روز قبل از مناسبت‌هاي رسمي دليل بسته شدن جيميل و ياهو است.ف
سبز شهروندي است که باعث مي‌شود رئيس دو نهاد مهم(مجلس خبرگان و مجمع تشخيص مصلحت) براي بيش از يک سال مجوز نمازجمعه نگيرد، و براي دومين سال مراسم احياء در مرقد روح‌الله خميني را لغو كنند.
ف
سبز شهروندي است که در 100 شهر جهان تجمع عليه سنگسار برگزار مي‌کند، و حضور مقامات ايراني در خارج را به کابوس بدل کرده است.
ف
سبز شهروندي يک انسان است که جسمش جامعه و روحش خواست مشترک همه مردم آزادي‌خواه است. اين انسان قهر و آشتي مي‌کند، اخم و لبخند دارد، تاسف و تمسخر بلد است. مانند هر انسان ديگري عصباني مي‌شود، لجش مي‌گيرد، دست مي‌اندازد و تفريح مي‌کند و
در صورت لزوم دوباره به خيابان مي‌آيد!ف
حكومت ديكتاتور از
شهروندان سبز و سبز شهروندي بيشتر از سبز خياباني واهمه دارد.

۱ نظر:

بیتا گفت...

مثل همیشه قشنگ. شکل جدید سایتتون هم قشنگ شده. میتونید یه کاری کنید که بشه بعضی از این نوشته های شما را در فیس بوک اشتراک گذاشت ؟ مثل ویدئو های یوتوب که شِر میکنیم..

ارسال یک نظر