دنبال کننده ها

۲۸ مهر ۱۳۹۸

جایزه ادبی نوبل و یک شرمساری تاریخی


آقای « پیتر هاندکه » نویسنده اتریشی برنده جایزه ادبی نوبل شده است
آقای سلمان رشدی و بسیاری دیگر از نویسندگان جهان اعطای جایزه ادبی نوبل به آقای« هاندکه » را محکوم کرده اند .
آقای «پیتر هاندکه » در جریان جنگ های داخلی بالکان و ماجرای نسل کشی بوسینا، بشدت از آقای اسلوبدان میلوسویچ - آدمکش معروفی که به قصاب بالکان شهره شده بود - حمایت کرد و در سال ۱۹۹۶ با نوشتن کتابی زیر نام «A journey to the Rivers» از صربستانی ها بعنوان قربانیان اصلی این جنگ یاد کرد .
او با شرکت در مراسم خاکسپاری میلوسویچ رهبر جنایتکار صربستان و تجلیل از او مدعی شد که مسلمانان بوسنیا همدیگر را میکشتند و گناهش را به گردن صرب ها می انداختند ! .
کمیته اعطای جایزه ادبی نوبل اما دلیل اهدای این جایزه را چنین ماستمالی فرموده است :
For an influential work that with linguistic ingenuity has explored the periphery and the especificity of human experience
که ترجمه تحت اللفظی اش این میشود که جناب «هاندکه » با خلق چنین اثر تاثیر گذاری به انکشاف جلوه های بیرونی تجارب انسانی کمک کرده است !
ما میخواستیم همراه سلمان رشدی و دیگر قلم به دستان معترض جهان به عرض مبارک جنابان اعضای کمیته جایزه نوبل برسانیم که ما هم یک نویسنده « دولت » مداری داریم که در ماه مبارک رمضان پای سفره افطار حشرات الارض می نشیند و افطاری میل میفرمایدو بقول شاملو با کش تنبان فلان رییس جمهور طناب دار می بافد و پشت سر قصابان وطنی نماز میخواند
اگر به آدمکش نامداری بنام آقای هنری کسینجر جایزه صلح نوبل و به آقای هاندکه جایزه نوبل ادبیات داده اید یکوقت نکند خدای نا کرده این نویسنده نامدار وطنی را - که متاسفانه به برخی از عادات رذیله مبتلاست و سی چهل سال است چشم براه نوبل مانده است - از دریافت چنین جایزه « شیرینی » محروم بفرمایید و زبانم لال ایشان را از قلم بیندازید ، مخصوصا اینکه این نویسنده نامدار کراوات قرمز هم می بندد و اخم انقلابی هم میفرماید و جلوی برخی از ما بهتران جفتک توده ای - انقلابی هم می اندازد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر