دنبال کننده ها

۱۸ خرداد ۱۳۸۹

دوای درد سر ....

..... شخصی به حضرت صادق (ع)عرض کرد : مدتی است مبتلا به تب هستم .
حضرت صادق فرمود : بند گریبان باز کن . سر در گریبان کرده و پس از گفتن اذان و اقامه هفت مرتبه سوره حمد را بخوان و بدم ؛ شفا می یابی !
همین کار را کرد و شفا یافت . ( نقل از کتاب : لئالی الاخبار . صفحه 351)


.... وقتی مامون برای روم حرکت کرد ؛ سر درد عجیبی گرفت .طبیب هایی که همراهش بودند معالجات شان موثر واقع نشد . نزد قیصر روم فرستاد که آیا علاجی نزد شما یافت می شود ؟؟
قیصر کلاهی برایش فرستاد
مامون ترسید شاید سمی مخصوص داخل کلاه کرده باشند که با تماس با پوست سر ؛ او را بکشد . کلاه را بر سر آورنده اش گذاشت . دید طوری نشد . بعد برای امتحان بر سر یکنفر که مبتلا به سر درد بود گذاشت . فورا سر دردش خوب شد . پس از آنکه مطمئن گردید بر سر خودش گذاشت . فورا سر دردش بر طرف گردید !!حیران شد که درون کلاه چه هست که این خاصیت را دارد . امر کرد آنرا شکافتند . در وسطش رقعه ای یافتند که بر آن نوشته بود : " بسم الله الرحمن الرحیم . و کم نعمه لله فی کل عرق ساکن حمعسق لا یصدعون عنها و لا ینزفون و بکلام الرحمن یخمد النیران و لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم .." آنگاه دانست اثر از بسم الله است ...
نقل از کتاب : سرای دیگر - عبدالحسین دستغیب - صفحه 241 )
- اونجای پدر آدم دروغگو !!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

Aali bood

ناشناس گفت...

خوردن خاک نفاق می اورد -اکل الطين يورث النفاق

الکافی جلد۲- ص۲۶۵

خوردن خاک حرام است مثل خون و مردار و گوشت خوک اما خوردن خاک قبر امام حسين باعث شفاء از بيماريها ميشود!
اکل الطين حرام مثل الميته و الدم و لحم اخنزير الا طين قبر الحسين فيه شفاء من کل داء- اصول کافی جلد ۳ - ص ۳۸۷
~~~~~~~~~~~~~~~~~
هیچ عمل نیکی نزد خداوند بهتر وثوابش زیادتر از دادن پول به امام نیست.یک درهم که به امام برسد بهتر از دو ملییون درهمی است که در راه خیر دیگر صرف شود. من در حالیکه ثروتم ازتمام اهلی مدینه بیشتر است باز هم از شما پول میگیرم زیرا هدفم اینست که شما پاکیزه شوید.
(امام صادق)
محمدبن یعقوب کلینی.اصول کافی.جلد دوم صفحه ۸۹-۴۸۸

ارسال یک نظر