دنبال کننده ها

۱۳ دی ۱۳۸۸

ابلیس فقیه است گر اینان فقهایند ......!!




* ویکتور هوگو ؛ نویسنده بینوایان ؛ در سال 1862 در پاسخ به خرده گیری های آلفونس دو لامارتین می نویسد :
- جامعه ای که به فقر تن دهد
-دینی که به دوزخ باور کند
-و کشوری که از جنگ روی بر نگرداند
جامعه ؛ دین ؛ و کشوری فرومایه اند .من جویای جامعه ای بدون شاه ؛ دینی بدون کتاب ؛ و کشوری بدون مرز خواهم بود . من اینم و به این خاطر است که کتاب بینوایان را نوشتم .

ابوالعلا معری ؛ شاعر و فیلسوف نابینای عرب - که شرح زندگانی اش را در سفرنامه ناصر خسرو خوانده اید - میگوید :
مردم دنیا دو گروه اند : آنها که عقل دارند و دین ندارند ؛ و آنها که دین دارند و عقل ندارند .

ناصر خسرو قبادیانی ؛ شاعر و اندیشمند ایرانی که از ترس تکفیر فقیهان و متشرعان و ملایان ؛ تمامی عمر خود را در تبعید و انزوا در دره یمگان گذراند ؛ تصویری روشن و گویا از فقیهان بدست می دهد و چنین میسراید :

این حیلت بازان فقهایند شما را ؟؟
ابلیس فقیه است گر اینان فقهایند
این قوم که گویند دلیلان شمایند
زی آتش جاوید دلیلان شمایند
رشوت بخورند آنگه رخصت بدهندت
نه اهل قضایند ؛ بل از اهل غذایند
گر احمد مرسل پدر امت خویش است
این بی پدران پس همه اولاد زنایند .

مولانا ؛ با خشم و نفرت ؛ خطاب به ملایان و روحانیون فریاد میزند که :

ای خری کاین خر ز تو باور کند
خویشتن بهر تو کور و کر کند
خویش را از رهروان کمتر شمر
تو رفیق رهزنانی گه مخور !

در طول تاریخ پر فراز و فرود ایران ؛ هرگاه صدای آزادیخواهی مردم میهن ما توسط دینمداران و دولتمداران و زورمندان سرکوب شده و خفقان و استبداد بر گلوی مردم چنگ انداخته ؛ شعر پارسی ؛ زبان باز کرده و پرچم این مبارزه را بر دوش گرفته است .

ببینید قائممقام فراهانی چه تصویری از پرواران حجره نشین آدمخوار عرضه میکند .

گر در دو جهان کام دل و راحت جان است
من وصل تو جویم که به از هر دو جهان است
در کیش من ایمانی اگر هست به عالم
در کفر سر زلف چو زنجیر بتان است
گر واعظ مسجد بجز این گوید مشنو
این احمق بیچاره چه داند ؟ حیوان است
گر مذهب اسلام همین است که او راست
حق بر طرف مغبچه دیر مغان است
او خون دل خم خورد این خون دل خلق
باور نتوان کرد که این بهتر از آن است .

۴ نظر:

ناشناس گفت...

تخم سگ
زنا زاده خودتی بی شرف.

ناشناس گفت...

راستی تو از قدیم این عکس سبز خوشگل را از دهات کالیفرنیا اينجا داشتی حالا فهمیدم اینکه می گند سبزهای بخشید حواسم نبود همان زردها از آمریکا خط می گیرن خيلی هم بیربط نبوده. داستان زرد علی را هم خواندم البته یه چیزی هم من شنیدم و ان اینکه معترضان سبز در روز عاشورا با صدور بیانیه اي جنایات قیمه عاشورا را به شدت محکوم کردند و اعلام کردند از این به بعد به جای قیمه سبزی قورمه در مراسم محرم پخته شود. بابا نظر نمی خواهی بگو نظر ندين چرا مثل آقایون یک دادگاه اعتراف و بازجویی تشکیل می دی؟ هزار تا اسم و ای میل و کد و رمز و قیر و آتش و منقل و دستگاه

ناشناس گفت...

پاسخ به یک گلایه

آقا ! به دستان بریده حضرت ابوالفضل ما بیگناهیم . آن کد و رمز و قیر و آتش و دستگاهی که از آن گلایه کرده ای دستپخت حضرت چرندیاتی است نه ما ! ما اهل اینجور بی ناموسی ها نیستیم .
قربان معرفت سرکار !

تی بلا می سر : گیله مرد

بیتا گفت...

من این جملات از ویکتور هوگو را قبلا نشنیده بودم ولی خودم هم همینطور فکر می کردم. به نظر من خدا هنگام خلق زمین آن را مرز بندی نکرد بلکه ما انسان ها این کار را کردیم و برای همین هر کجای عالم اگه در اونجا ما احساس امنیت و آسایش و احترام بکنیم ،می تونه وطن ما باشه . هیچ وقت هم نشنیدم که خدا از آسمان کتابی مثل بارون به زمین نازل کرده باشه. فقط افراد فیلسوف و مهربانی بودند که خواستند با سخنانشون به مردم آرامش و صلح هدیه دهند و مجموعه رهنمود های آنها بوسیله پیروانشان نوشته شد و کتاب شد. من فکر می کنم دین یعنی 1 پاکی درونی. برای همین من خودم را در بندادیان مختلف زمینی نمی کنم. در مورد شاه هم چیزی نمی گم چون اصولا از سیاست سر رشته ندارم، با این وجود معمولا از خواندن نوشته های شما لذت می برم. شاد باشید

ارسال یک نظر